  • Data: 2009-07-06 06:37:35
    Temat: Re: Srodek trwaly - problem z amortyzacja.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 4 Jul 2009, Piotrek wrote:

    > Widzę, że kolega jest już rozgrzany do czerwoności ;-)

    :)

    > Możesz to zrobić tak:
    >
    > 1) wbrew pozorom to Ty wcale nie nie dokonałeś odpisu amortyzacyjnego tylko -
    > ponieważ cena samochodu była <3500 - wydatek na zakup był KUP (PDOF, art.
    > 22d)

    Akurat to się nie zgadza, pisał wyraźnie że amortyzował jednorazowo
    czyli NIE skorzystał z tego prawa.
    Bardzo rozsądnie, bo jak samochód nie jest wpisany do EST to podpada
    pod "kilometrówkę" - samo ujęcie w majatku DG (wpis do EW) nie
    wystarcza do "pełnego" rozliczania :D

    > 2) w związku z powyższym (skoro upierasz się że ulepszyłeś ŚT a nie
    > remontowałeś go - przy remontach kwota nakładów nie ma znaczenia, może to być
    > 1kpln, 10kpln

    A tu też mamy hak :O
    "Od zawsze" :)

    Dla jasności: owo rozważanie *NIJAK* nie odnosi się do omawianego
    przypadku, a wyłącznie do Twojego postu (żeby znowu ktoś nie
    marudził).

    Otóż jeśli coś *NIE* zostało ujęte w EST, a jego wartość początkowa
    przekroczy *następnie* limit, to można spokojnie zrobić doktorat
    i zostać poszukiwanym specjalistą od wyposażenia ;)
    Hint jest taki, że definicja ST bazuje na WP, ale nie "uwalnia"
    znaczenia WP dla wyposażenia - kryteria rozdzielenia są trzy,
    spełnianie definicji ST i przekroczenie kwoty granicznej
    bądź spełnianie definicji ST, nieprzekraczanie kwoty granicznej
    oraz swobodny wybór podatnika bądź niespełnianie definicji ST.
    I teraz jeśli coś spełniało i nadal spełnia definicję ST,
    nie zostało zaliczone do ST na mocy "swobodnego wyboru" oraz
    za niskiem WP, to nie wiadomo jak ugryźć fakt przekroczenia
    limitu WP w przypadku ulepszenia :)

    pzdr, Gotfryd