  • 1. Data: 2002-04-25 14:21:11
    Temat: Środki trwałe- Help
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    W marcu kupiłem skaner (400 zł). Oczywiście w koszty w pierwszym miesiącu
    użytkowania, ale jako ST). Teraz padł mi monitor i chcę w maju kupić panel
    LCD. 3200 + kartę graficzną 400 zł. Razem 3600, może starguję do 3500. I
    byłoby wszystko OK, gdyby nie ten skaner w marcu. Można go dać jednorazowo w
    koszty (koszt jednostkowy żadnego z zakupionych urządzeń nie przekracza
    3500, czy muszę amortyzować (łącznie 3900 -4000 zł ) ?

  • 2. Data: 2002-04-25 14:35:32
    Temat: Re: Środki trwałe- Help
    Od: "Jolanta B" <j...@p...onet.pl>

    > W marcu kupiłem skaner (400 zł). Oczywiście w koszty w pierwszym miesiącu
    > użytkowania, ale jako ST).

    IMO nie powinienes wpisywac skanera jako ST (dziala on przeciez - jak jest
    podlaczony do komputera)
    Ewentualnie - wpisac go jako ulepszenie zestawu komputerowego (który
    powinienes miec w ST przed zakupem skanera)

> [...]
    > koszty (koszt jednostkowy żadnego z zakupionych urządzeń nie przekracza
    > 3500, czy muszę amortyzować (łącznie 3900 -4000 zł ) ?

    Tutaj rowniez jak wyzej - jesli masz komputer w srodkach trwalych - kup
    osobno LSD - i calosc w KUP (jednorazowo), to samo z kartą.

    Jezeli nie masz komputera w ST, to jak mozesz uzasadnic zakup LCD i tp?

    Wg mnie, to jakby wrzucac w koszty paliwo - nie majac samochodu....

    pozdr Jola

  • 3. Data: 2002-04-25 14:59:23
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

> [...]

    tak właśnie zrobiłem
    > powinienes miec w ST przed zakupem skanera)
    oczywiście, że mam

    > Teraz padł mi monitor i chcę w maju kupić panel
    >
    > Tutaj rowniez jak wyzej - jesli masz komputer w srodkach trwalych - kup
    > osobno LSD - i calosc w KUP (jednorazowo), to samo z kartą.
    OK, ale czy US nie przyczepi się, że łączna wartość ulepszenia przekracza
    3500 zł ?

  • 4. Data: 2002-04-25 16:51:23
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości

    w srodkach trwalych - kup
    samo z kartą.

    > OK, ale czy US nie przyczepi się, że łączna
    wartość ulepszenia przekracza
    > 3500 zł ?

    Z wypowiedzi Joli wynika, że jezeli masz juz
    komputer w ST i zakupujesz oddzielnie skaner,
    monitor, kartę a wartość pojedynczego z tych
    zakupywanych składników nie przekracza 3500 zł to
    każdy z nich od razu wpisujesz od razu w KUP.

    Pytanie jak postąpić w przypadku gdy jednak nie
    utargujesz ni na cenie LCD i kupisz go za 4 tys.
    zł ? (zwiększenie wartości ST ?)

    Sark

  • 5. Data: 2002-04-26 05:24:11
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Apr 2002, Marek wrote:

> [...]
    >+ > podlaczony do komputera)
    >+ > Ewentualnie - wpisac go jako ulepszenie zestawu komputerowego (który
    [...]
> [...]
    >+ > osobno LSD - i calosc w KUP (jednorazowo), to samo z kartą.
    >+ OK, ale czy US nie przyczepi się, że łączna wartość ulepszenia przekracza

    Nie pisałeś kiedy "ulepszałeś" o skaner.
    IMO jeśli odstęp czasowy jest wyraźny - to są to dwa
    oddzielne ulepszenia; jakby było "miesiąc w miesiąc" - to
    może i ja bym się przyczepił ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-04-26 06:46:02
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > IMO jeśli odstęp czasowy jest wyraźny - to są to dwa
    > oddzielne ulepszenia; jakby było "miesiąc w miesiąc" - to
    Skaner- marzec. Monitor- maj, ale wolałbym w kwietniu, bo szkoda mi VAT-u
    który muszę za kwiecień zapłacić. Wiem, że VAT od ST wracaja (czyli robie
    pożyczke na miesiąc dla US) , ale trzeba sie przejechać do US na kontrolę.

  • 7. Data: 2002-04-26 12:31:20
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości

    > Wiem, że VAT od ST wracaja (czyli robie
    > pożyczke na miesiąc dla US) , ale trzeba sie
    przejechać do US na kontrolę.

    ???! to reguła i co kontrolują ?

    Sark

  • 8. Data: 2002-04-26 15:13:32
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    > przejechać do US na kontrolę.
    >
    > ???! to reguła i co kontrolują ?
    Jak w deklaracji wykażesz VAT od zakupu środków trwałych, i wystąpisz o
    zwrot, to zapraszają do siebie. U mnie (N. Sącz) jest spoko- nie są
    upierdliwi, wykonują tylko procedury, które muszą wykonać. Trzeba się
    wyspowiadać z faktur zakupu tych ST. Niekiedy (podobno) sprawdzają miesiąc,
    w którym dokonałeś zakupu. Nie pomoże wysłanie razem z deklaracją ich kopii.
    Tak było przynajmniej 2 lata temu, ale z tego co słyszałem od koleżanki
    która siedzi w podatkach, od marca taka kontorla jest obligatoryjna.

  • 9. Data: 2002-04-26 22:49:37
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl>
    > napisał w wiadomości

    > przejechać do US na kontrolę.
    >
    > ???! to reguła i co kontrolują ?
    >
    > Sark

    ZWRACALI
    od 26 marca 2002 mają na to 60 dni
    jeżeli chcesz zwrotu w ciągu 25 dni, to musisz wykazać, ze zwrot wynika z
    faktur już zapłaconych

    USTAWA z dnia 15 lutego 2002 r.
    o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym, o
    zmianie ustawy o Policji oraz o zmianie ustawy - Kodeks wykroczeń.
    (Dz. U. Nr 19, poz. 185)
    18) w art. 21:
    b) w ust. 6 wyrazy "w ciągu 25 dni" zastępuje się wyrazami "w terminie 60
    dni",

    c) ust. 6a otrzymuje brzmienie:

    "6a. Na wniosek podatnika urząd skarbowy jest obowiązany zwrócić różnicę
    podatku w ciągu 25 dni od dnia złożenia rozliczenia, gdy kwoty podatku
    naliczonego, wykazane w deklaracji, wynikają z:

    1) faktur dokumentujących kwoty należności, które zostały w całości
    zapłacone bezpośrednio podatnikowi będącemu wystawcą faktury, z
    uwzględnieniem przepisów art. 13 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 19 listopada
    1999 r. - Prawo działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 101, poz. 1178, z
    2000 r. Nr 86, poz. 958 i Nr 114, poz. 1193, z 2001 r. Nr 49, poz. 509, Nr
    67, poz. 679, Nr 102, poz. 1115 i Nr 147, poz. 1643 oraz z 2002 r. Nr 1,
    poz. 2),

    pozdrawiam
    Ryszard G.

  • 10. Data: 2002-04-27 00:37:06
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ryszard G" <r...@p...fm> napisał
    w wiadomości news:aacldg$sm2$1@news.tpi.pl...

    > ZWRACALI
    > od 26 marca 2002 mają na to 60 dni
    > jeżeli chcesz zwrotu w ciągu 25 dni, to musisz
    wykazać, ze zwrot wynika z
    > faktur już zapłaconych

    THX

    Sark