  • 1. Data: 2002-04-25 14:20:48
    Temat: skladki ZUS
    Od: "Tomasz Stopczyński" <t...@g...pl>

    Witam
    Ogladalem wlasnie Rower Blazeja i bylo o pracy mlodziezy, i mam pytanie:
    Padlo tam stwierzdenie ze jezeli nie mam ukonczonych 26 lat a sie nadal ucze
    to pracodawca nie ma obowiazku odprowadzania skladek do ZUS za moja osobe,
    ale ciekawi mnie to czy zakladajac dzialalnosc gospodarcza (mam 19 lat) bede
    musial odprawadzac skladki do ZUS??????

    pozdrawiam
    jupi

  • 2. Data: 2002-04-25 14:25:12
    Temat: Re: skladki ZUS
    Od: k...@v...com.pl (Krzysztof Sudoł)

> [...]
    > ale ciekawi mnie to czy zakladajac dzialalnosc gospodarcza (mam 19 lat)

    Ależ oczywiście. W pełnej wysokości.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-04-25 14:34:36
    Od: k...@v...com.pl (Krzysztof Sudoł)

> [...]
    > ale ciekawi mnie to czy zakladajac dzialalnosc gospodarcza (mam 19 lat)

    Zapomniałem dodać, że zwolnienie o którym piszesz, dotyczy tylko pracy w
    oparciu o umowę-zlecenie (lub inną, do której stosuje się przepisy o
    zleceniu). Jeśli podjąłbyś pracę na podstawie umowy o pracę to Twoje
    wynagrodzenie również będzie obciążone składkami w pełnej wysokości.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 4. Data: 2002-04-25 14:38:18
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    tak,
    ale w rzadowym pakiecie 'przede wszystkim przedsiebiorczosc' jest
    chyba zwolnienie ze skladek dla osob podejmujacych dg przez pierwszy
    rok, te zmiany maja szanse wejsc w zycie gdzies okolo jesieni