  • 1. Data: 2002-04-25 14:11:14
    Temat: Dochód- KPiR
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Od jakiego dochodu należy złożyć pierwszy PIT 5 w br. ?

  • 2. Data: 2002-04-26 18:48:33
    Temat: Re: Dochód- KPiR
    Od: "Jacek Chyczewski" <c...@p...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Od jakiego dochodu należy złożyć pierwszy PIT 5 w br. ?

    Od którego wychodzi podatek do zapłaty.
    Jacek

  • 3. Data: 2002-04-26 21:35:41
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Apr 2002, Jacek Chyczewski wrote:

    >+ Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał [...]
    >+ > Od jakiego dochodu należy złożyć pierwszy PIT 5 w br. ?
    >+
    >+ Od którego wychodzi podatek do zapłaty.

    Nikt nie protestuje ? -:O
    Jacku, były tu zacięte dyskusje z których wynikło że
    należy (literalnie czytając ustawę) złożyć PIT-5, jeśli
    jest podatek naliczony - przed odliczeniem ulg !
    Czyli nawet jeśli nie ma podatku do zapłaty...
    Wiem, USy często odpowiadaja że "nie trzeba" - ale
    nikt nie zeznał że ma takie oświadczenie na piśmie.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-04-27 17:54:11
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

> [...]
    > Wiem, USy często odpowiadaja że "nie trzeba" - ale
    > nikt nie zeznał że ma takie oświadczenie na piśmie.
    Ja mam!!! Tzn. mój klient. Na jego uporczywe żadania złozyłam zerowego PITa
    5 (nie wierzył że nie trzeba) i dostał potem informację z US że jeżeli nie
    powstał obowiązek *zapłaty* zaliczki na podatek to PIT-5 się nie składa i
    że oni to wsadzają "ad acta" ( z kontekstu "jak juz gości przysłałes to
    wyrzucic tego nie możemy").
    Kontrolnie zadzwoniłam do US co z PITem za nastepne miesiące, skoro cały
    czas będzie zerowy. Zostałam zrugana, że mam pisemko i do mnie nie dociera
    (swoja drogą pan ktory udzielał mi informacji był wyjątkowo nieprzyjemny -
    zabrakło tylko epitetu "tępa babo")- oni nie chcą makulatury z której nie
    wynika *podatek do zapłaty*
    No chyba że w któryś momencie wypadnie podatek do zapłaty -to wtedy juz
    następne składać trzeba.
    Grzecznie podziękowałam za informacje.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-04-29 13:34:53
    Od: Pawel Boguszewski <p...@1...onet.pl>

    Magdalena Woloszyk wrote:

    [...]

> [...]
    > powstał obowiązek *zapłaty* zaliczki na podatek to PIT-5 się nie składa i
    > że oni to wsadzają "ad acta" ( z kontekstu "jak juz gości przysłałes to

    Obawiam sie, ze w naszym panstwie takie sprawy pozostaja w kwestii
    interpretacji urzednikow. O to samo sie pytale w swoim urzedzie i
    dowiedzialem sie, cytuje: "Jak pan che to niech pan zlozy".

    To kwestia interpretacji powstania "obowiazku podatkowego"

    --
    Pozdrowionka
    __

  • 6. Data: 2002-04-29 14:00:05
    Od: "ESka" <e...@w...pl>

    Użytkownik "Magdalena Woloszyk" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    | zabrakło tylko epitetu "tępa babo")- oni nie chcą makulatury z której nie

    Moje biuro rachunkowe na wszelki wypadek składa wszystkie deklaracje,
    w których podatek jest "0" wychodząc z założenia,
    że potem gdyby coś jednak się okazało nie ma problemu bo jest co korygować.
    Jakby nie złożyli deklaracji - to co potem korygować,
    byłaby deklaracja po terminie, a to już niedobrze.
    I z tego co wiem US nie odezwał się ani razu.
    No ale to jak widać zależy od US ;)

    Pozdrawiam ESka