    From: "mczuz" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Start jednoosobowej firmy
    Date: Wed, 26 May 2004 18:12:52 +0200

    Użytkownik "R.G." <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:3211.000001a7.40b4932d@newsgate.onet.pl...
    > Dzień dobry!
    >
    > Jestem zainteresowany otworzeniem własnej działalności
    > gospodarczej. Mam w związku z tym kilka pytań:
    >
    > 1. jaki jest koszt wystartowania jednoosobowej firmy
    > (ile muszę zapłacić za jakieś rzeczy typu REGON,
    > NIP,itd...i inne niezbędne)

    50 pln za zgłoszenie do urzędu gminy
    30-50 pln za pieczątke.
    150 pln jeśli chcesz/musisz być vatowcem.
    za REGON nic
    za NIP nic ( no chyba że znaczki skarobowe)
    muszisz założyć konto w banku - to moze ale nie musi kosztowac

    > 2. jaki jest koszt miesięczny prowadzenia działalności
    konto w banku - 10 - 50 pln
    list do skarbówki jesli nie chce Ci się chodzić 3,5 pln
    zus 700 pln

    No i jesli zaczynasz a nic nie wiesz to radze jesli nie biuro rachunkowe to
    jakies doradztwo u kogos kto sie na tym zna - ja placa 70 pln raz na 2
    miechy.Spisz spokojnie a te 70 pln to sie jednak poprzez wiedze czasem
    dwukrotnie zaoszczędzi.

    W przeciągu roku od zakończenia studiów ( chyba od obrony) możesz zacząć
    korzystać z ulgi, tzn w zusie nie płacisz częsci emerytalnej ubezpieczenia
    czyli tj około 250 pln mesięcznie oszczędzasz. Z ulgi korzystasz przez
    okres jednego roku od daty rozpoczęcia korzystania.