  • 1. Data: 2005-06-28 07:24:36
    Temat: Świadczenie usług w norwegii- jakie zasady
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam taki oto problem

    Zgłosiło sie do mnie 2 ludzi którzy mają pomysł i perspektywy śwaidczenia
    usług budowlanych w norwegii.

    Zamierzają otworzyc spółke cywilna w polsce a wykonywac usługi w norwegii

    Pytanie 1. Czy na pewno tak mozna czy nie powinno byc w norwegii utworzone
    cos w rodzaju przedstawicielstwa?

    Pytanie 2. Jeżeli jest mozliwe takie rozwiązanie to jak bedzie wyglądało
    opodatkowanie PDOF - czy bedzie ono tylo w polsce?

    Pytanie 3. Czy nie ma przeszkód aby opłacać w Polsce ZUS?

    Pytanie 4. Jak bedzie wyglądało opodatkowanie VAT em. Znalazłem w ustawie
    tylko pojecia exportu towarów, importu towarów, importu usług natomiast nie
    ma definicji exportu usług?

    Przyznaje ze troche mnie to zakreciło.
    Pozdrawiam
    Andrzej N.

  • 2. Data: 2005-06-28 08:35:33
    Temat: Re: Świadczenie usług w norwegii- jakie zasady
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pytanie 1. Czy na pewno tak mozna czy nie powinno byc w norwegii utworzone
    Czy w przypadku S.C. mówimy o samozatrudnieniu?

> [...]
    nie
    > ma definicji exportu usług?

    >Art. 27 ust. 1 "W przypadku świadczenia uslug miejscem świadczenia jest
    miejsce gdzie świadczący usługę posiada siedzibę" z wyjatkami które nie
    dotyczą usług budowlanych. Czyli opodatkowanie VAT w Polsce-czy sie
    zgodzicie?

  • 3. Data: 2005-06-28 08:45:10
    Od: "my way" <y...@t...pl>

    > nie

    nie ma, jest miejsce świadczenia usług

    > miejsce gdzie świadczący usługę posiada siedzibę" z wyjatkami które nie
    > dotyczą usług budowlanych.

    dotyczą: art.27 ust.2 pkt 1
    usługi związane z nieruchomościami- miejscem świadczenia jest miejsce
    położenia nieruchomości

    Czyli opodatkowanie VAT w Polsce-czy sie
    > zgodzicie?

    nie
    IMHO przy założeniu, że nieruchomości połozone są w norwegii, to jeśli
    usługobiorcą będzie norweski podatnik vat, to on przejmie obowiązek
    rozliczenia vat.
    jesli odbiorca usługi nie bedzie podatnikiem vat, ty będziesz musiał
    zarejestrowac się do celów vat w norwegii

    pozdrawiam również

  • 4. Data: 2005-06-28 09:10:06
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "my way" <y...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > nie ma, jest miejsce świadczenia usług

    > dotyczą: art.27 ust.2 pkt 1
    > usługi związane z nieruchomościami- miejscem świadczenia jest miejsce

    IMHO to nie sa usługi związane z nieruchomościami tylko budowlane i
    budowlano montazowe dla których obowiazek podatkowy powstaje zgodnie z ART
    19 ust. 13 pkt 2d

  • 5. Data: 2005-06-28 09:34:21
    Od: "my way" <y...@t...pl>

    > IMHO to nie sa usługi związane z nieruchomościami tylko budowlane i
    > budowlano montazowe dla których obowiazek podatkowy powstaje zgodnie z ART
    > 19 ust. 13 pkt 2d

    mówimy o dwóch różnych sprawach:
    Ty - o momencie powstania obowiązku podatkowego
    ja - o miejscu powstania tego obowiązku

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-06-28 09:52:47
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    ART

    > mówimy o dwóch różnych sprawach:
    > Ty - o momencie powstania obowiązku podatkowego

    Ok przyznaję racje