  • 1. Data: 2005-06-27 23:13:02
    Temat: zakup autka - jak najkorzystniej
    Od: marxjo <m...@p...pl>

    Witam!

    Chcę zakupić autko, a zarazem założyć DG.
    Głupie to, ale autko potrzebowałbym na teraz, a DG za jakiś czas dopiero.
    Chodzi mi o VAT, tzn. czy jak najpierw założe DG, a potem kupie autko na FV, to
    będę mógł sobie odliczyć VAT ? Ja rozumiem to tak, że kupie putko na FV, podczas
    gdy nie mam żadnych dochodów na DG, to cały VAT jest mój :)
    Dobrze godom ?

    A gdymi _najpierw_ kupił autko, to jak wówczas wygląda sprawa ?
    Przecież nie sprzedam samemu sobie auta bez FV, a takowej sobie nie wydam, bo
    reprezentuje 2 strony w 1 osobie :)
    Ok, trochę się zagubiłem... ;) Prosiłbym kogoś o małe wyjaśnienie.

    Pytam także z ciekawości, bo idąc tym tokiem myślenia, to ludzie zakładaliby
    masowo DG ! Kij z tym comiesięcznym ZUSem, skoro zakupuje autko, czy inne cuda
    na kilkadziesiąt, lub kilkaset tysięcy :) I cap, odzyskują ~20%

    PS
    Jestem studentem <26, więc ZUS mnie nie obowiązuje.

    Czas się nie śpieszy - to my nie nadążamy

  • 2. Data: 2005-06-27 23:31:34
    Temat: Re: zakup autka - jak najkorzystniej
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>

    Użytkownik "marxjo" napisał w wiadomości ...
> [...]
    > będę mógł sobie odliczyć VAT ? Ja rozumiem to tak, że kupie putko na FV, podczas
    > gdy nie mam żadnych dochodów na DG, to cały VAT jest mój :)

    dobrze godosz, VAT od putka będzie Twój... o ile jeszcze spełni
    parę artykułów ustawy VAT... :)

> [...]
    > reprezentuje 2 strony w 1 osobie :)
    > Ok, trochę się zagubiłem... ;) Prosiłbym kogoś o małe wyjaśnienie.

    wyjaśnienie krótkie, VAT'u nie będzie... :(

> [...]
    > PS
    > Jestem studentem <26, więc ZUS mnie nie obowiązuje.

    od DG ? a tutaj jesteś w dużym błędzie... ale przynajmniej jesteś młody
    ROFL...

    pozdr. Darek SP2BZW

    P.S. przepraszam za żartobliwy ton odpowiedzi ale naprawdę było mi wesoło...

  • 3. Data: 2005-06-28 15:33:34
    Od: marxjo <m...@p...pl>

    > dobrze godosz, VAT od putka będzie Twój... o ile jeszcze spełni
    > parę artykułów ustawy VAT... :)

    mógłbyś jaśniej jeśli coś ci wiadomo na ten temat...?

    > wyjaśnienie krótkie, VAT'u nie będzie... :(

    Ok, to to już odpada :)

    > od DG ? a tutaj jesteś w dużym błędzie... ale przynajmniej jesteś młody
    > ROFL...

    ke ?

    > P.S. przepraszam za żartobliwy ton odpowiedzi ale naprawdę było mi wesoło...

    Każdy ma inne poczucie humoru :)

  • 4. Data: 2005-06-28 19:15:23
    Od: Paweł Sikorski <p...@l...ITOpl>

    > [...]
    >

    > dobrze godosz, VAT od putka będzie Twój... o ile jeszcze spełni
    > parę artykułów ustawy VAT... :)

    Hm, a od czego kolega marxjo odejmie podatek naliczony, skoro należnego
    będzie 0?

  • 5. Data: 2005-06-28 22:08:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Jun 2005, marxjo wrote:

> [...]
    >+
    >+ > od DG ? a tutaj jesteś w dużym błędzie... ale przynajmniej jesteś młody

    ...studenci są zwolnieni z ZUS od *umów zlecenia realizowanych
    osobiście* (a nie w ramach DG). AFAIK tylko, oczywiście :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)