  • 1. Data: 2005-06-27 19:01:50
    Temat: kupno samochodu - odliczenie VAT
    Od: "fc" <f...@p...onet.pl>

    Witam,

    Prowadzę działaność gospodarczą, PiR. Mam zamiar kupić samochód na firmę, za
    okolo 30k PLN. Na razie nie jestem Vat-owcem.
    Czy w przypadku kiedy moja firma bedzie płatnikiem VAT mam możliwość
    odliczenia tego podatku
    jeśli samochód będzie posiadał homologację ciężarową (ale w tej chwili by
    jej nie dostał - osobowy + kratka) i dodatkowo dostanę fakturę VAT ?
    Z góry dziękuje.Pozdrawiam.
    _
    DW

  • 2. Data: 2005-06-28 06:13:39
    Temat: Re: kupno samochodu - odliczenie VAT
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "fc" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jeśli samochód będzie posiadał homologację ciężarową (ale w tej chwili by
    > jej nie dostał - osobowy + kratka) i dodatkowo dostanę fakturę VAT ?

    Od 22.08.05 odliczysz 60% VAT nie więcej niż 6000zł. Jak kupujesz za 30000
    brutto - to odliczysz około 3250 zł Vatu.
    Teraz nie wystarczy homologacja ciężarowa czy spełnienie warunków DŁ wg
    Lisaka by odliczyć cały VAT. Samochód musi być pow. 3,5tony lub spełniać
    okreslone w nowym art. 86 ust. 4 warunki.
    Pozdrawiam
    MB

  • 3. Data: 2005-06-29 20:38:19
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Magdalena B wrote:
    > Teraz nie wystarczy homologacja ciężarowa czy spełnienie warunków DŁ
    > wg Lisaka by odliczyć cały VAT.

    wystarczy

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 4. Data: 2005-06-30 05:31:04
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    wiadomości news:d9v15k$oar$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > wystarczy

    Tylko gdy zostanie zakupiony do 31.05.2005 czyz nie?

  • 5. Data: 2005-06-30 12:00:50
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Magdalena B <m...@p...onet.pl>
    w wiadomości <news:da0033$lek$1@news.onet.pl> wstukał:

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
    > wiadomości news:d9v15k$oar$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Tylko gdy zostanie zakupiony do 31.05.2005 czyz nie?

    Nie. Zmiany w kwestii "ciężarowości" wejdą w sierpniu.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2005-07-02 02:14:14
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    'Tom N' wrote:
    > Użytkownik Magdalena B <m...@p...onet.pl>
    > w wiadomości <news:da0033$lek$1@news.onet.pl> wstukał:

    > Nie. Zmiany w kwestii "ciężarowości" wejdą w sierpniu.

    do 05-08-21 mamy czas