    From: "pawel J" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: System operacyjny - można w koszty?
    Date: Sat, 14 Dec 2002 21:37:06 +0100
    Sender: p...@p...onet.pl@pe18.tarnobrzeg.sdi.tpnet.pl

    Użytkownik "Marcin" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:atepdu$6p7$1@news.tpi.pl...
    : Witam Grupowiczów
    :
    : Zwracam się do Was z następującym problemem (nie znalazłem odpowiedzi w
    : Inforze i w archiwum).
    : W przyszłym tygodniu chcę kupić komputer w cenie do 3.500 zl netto bez
    : systemu operacyjnego - w koszty.
    : Na osobną fakturę chciałem wziąć system operacyjny i tutaj mam problem, a
    : mianowicie czy również mogę go wziąć w koszty czy muszę podnieść wartość
    : komputera?
    Nie czytałem tamtego poprzedniego wątku, ale ostatnio przeabiałem ten temat
    w trochę innej sytuacji
    jeżeli dokupisz do komputera system op. to jest to "ulepszenie" komputera.
    System operacyjny sam w sobie jest ci do niczego nieprzydatny i musi
    funkcjonować z czymś, a więc z komputerem.
    A wtedy biorąc pod uwagę, że ulepszasz komputer więc zwiększasz jego
    wartość.
    i prawdopodobnie wtedy będzie to już jako środek trwały, kótry będziesz
    umarzał.

    Nie podam ci żadnych przepisów na to bo ich nie znam, ale po ostatnich
    dyskusjach z US w sprawie samochodu będącego środkiem trwałym i instalacji
    lpg tak należałoby to widzieć.
    U mnie było troszkę inna sytuacja, bo auto już było środkiem trwałym a
    instalacja tylko jego ulepszeniem

    PawełJ