    From: "Galis" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: System operacyjny - można w koszty?
    Date: Sun, 15 Dec 2002 11:10:30 +0100

    pawel J>> Zwracam się do Was z następującym problemem (nie znalazłem
    > Nie czytałem tamtego poprzedniego wątku, ale ostatnio przeabiałem ten
    > temat w trochę innej sytuacji
    > jeżeli dokupisz do komputera system op. to jest to "ulepszenie"
    > komputera. System operacyjny sam w sobie jest ci do niczego
    > nieprzydatny i musi funkcjonować z czymś, a więc z komputerem.
    > A wtedy biorąc pod uwagę, że ulepszasz komputer więc zwiększasz jego
    > wartość.
    > i prawdopodobnie wtedy będzie to już jako środek trwały, kótry
    > będziesz umarzał.
    >
    > Nie podam ci żadnych przepisów na to bo ich nie znam, ale po ostatnich
> [...]

    ale program komputerowy jest wartością niematerialną i prawną i jeśli jest
    poniżej 3500,00zł to przeciez można go jednorazowo umorzyć i z tego co sie
    spotkałem o kontrolach US to tak własnie do tego podchodzą.
    weźmy sytuację kiedy np. jest kupywany jakiś system komputerowy zarządzania
    za grube pieniądze i tez nie działa sam, potrzebne mu są do tego komutery, a
    przecież nik nie dzieli wartości tego systemu na ilośc komputerów i
    odpowiednio nie dolicza, że jest zwiekszenie ich wartości
    moim zdaniem można śmiało w koszty

    galis