  • 11. Data: 2009-01-23 12:17:54
    Temat: Re: Szlag trafił kwartalne rozliczanie VATu :(
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 11:52:57 +0000 (UTC), jureq napisał(a):
    > Dokłądnie tak.
    > Właź pod stół.....

    Jeszcze prosiłbym o źródło, zaszczekać mogę ale wolę być ostrożny :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 12. Data: 2009-01-23 12:23:11
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 12:17:54 +0000, Jacek Osiecki napisał(a):

    > Jeszcze prosiłbym o źródło, zaszczekać mogę ale wolę być ostrożny :)

    Źródło jest tylko jedno: ustawa, ustawa....

  • 13. Data: 2009-01-23 12:26:49
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 23 styczeń 2009 13:17
    (autor Jacek Osiecki
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <s...@t...ceti.pl>):

    > Po to żeby zajmować się pracą, a nie księgowością i lataniem co chwila do
    > księgowej - zawieźć papiery, podpisać i podbić deklarację...

    Ale jakie papiery? Przecie księgowość i tak robisz miesięcznie. PIT robisz
    miesięcznie. Naciskam PRINT i już mam VAT7. Jeden druczek więcej, bo resztę
    przecież nie robisz kwartalnie.
    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2

  • 14. Data: 2009-01-23 12:30:18
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-23, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

    > Jeszcze prosiłbym o źródło, zaszczekać mogę ale wolę być ostrożny :)

    http://www.gofin.pl/nowe_okno.php?id_temat_html=2864
    8&id_pismo=509&i=42
    Tuszę, że art. 103. ust. 2a oraz co za tym idzie Art. 99 ust. 3 oraz Art
    2, ust. 25, czyli definicja małego podatnika.

    Szczek? ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2009-01-23 12:31:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-23, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > Ale jakie papiery? Przecie księgowość i tak robisz miesięcznie. PIT robisz
    > miesięcznie. Naciskam PRINT i już mam VAT7. Jeden druczek więcej, bo resztę
    > przecież nie robisz kwartalnie.

    Tristan, ale PIT też można kwartalnie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2009-01-23 12:36:10
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 23 styczeń 2009 13:31
    (autor Wojciech Bancer
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <s...@p...org>):

    > Tristan, ale PIT też można kwartalnie.

    A nie wiem, jakoś mnie to nigdy nie kusiło. Lubię mieć porządek w papierach
    na bieżąco.

    BTW: Mogliby zrobić PIT miesięcznie rozliczany jak Vat, a nie rocznie +
    zaliczki. Tylko zamieszanie przez to.

  • 17. Data: 2009-01-23 12:43:09
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-23, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > A nie wiem, jakoś mnie to nigdy nie kusiło. Lubię mieć porządek w papierach
    > na bieżąco.

    A co jest nieporządnego w kwartalnym rozliczeniu?

    > BTW: Mogliby zrobić PIT miesięcznie rozliczany jak Vat, a nie rocznie +
    > zaliczki. Tylko zamieszanie przez to.

    I co miesiąc by trzeba było PIT-11 i PIT-37 generować? Ocipiałeś? ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 18. Data: 2009-01-23 14:06:44
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 13:36:10 +0100, Tristan napisał(a):
> [...]
    > wasz znak: <s...@p...org>):

    > A nie wiem, jakoś mnie to nigdy nie kusiło. Lubię mieć porządek w papierach

    A dla mnie wystarczy, że raz na kwartał jest kociokwik z lataniem do
    księgowej...

    Zaś co do kwartalnego PITu - o tyle fajny że w listopadzie wszyscy
    "miesięczni" na gwałtu rety szukają kosztów, a kwartalni wtedy chętnie
    wystawią faktury ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 19. Data: 2009-01-23 19:48:23
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Wojciech Bancer w <news:slrngnglvo.mt3.proteus@pl-test.org>:

    > http://www.gofin.pl/nowe_okno.php?id_temat_html=2864
    8&id_pismo=509&i=42
    > Tuszę, że art. 103. ust. 2a oraz co za tym idzie Art. 99 ust. 3 oraz Art
    > 2, ust. 25, czyli definicja małego podatnika.

    4. Podatnicy, o których mowa w ust. 3, mogą ponownie składać
    deklaracje podatkowe za okresy miesięczne, nie wcześniej jednak niż po
    upływie 4 kwartałów, za które składali deklaracje kwartalne, po
    uprzednim pisemnym zawiadomieniu naczelnika urzędu skarbowego
    _w terminie do dnia złożenia deklaracji podatkowej za pierwszy_
    _miesięczny okres rozliczeniowy,_ *jednak nie później niż z dniem*
    *upływu terminu złożenia tej deklaracji.*

    Ktos mi wyjaśni dlaczego to powyżej nie brzmi np.:

    4. Podatnicy, o których mowa w ust. 3, mogą ponownie składać
    deklaracje podatkowe za okresy miesięczne, nie wcześniej jednak niż po
    upływie 4 kwartałów, za które składali deklaracje kwartalne.
    Zmiana wymaga zawiadomieniu naczelnika urzędu skarbowego
    nie później niż z dniem upływu terminu złożenia deklaracji
    miesięcznej. Złożenie deklaracji uważa sie za zawiadomienie
    naczelnika...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 20. Data: 2009-01-23 19:57:49
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 23 styczeń 2009 13:43
    (autor Wojciech Bancer
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <s...@p...org>):

    > A co jest nieporządnego w kwartalnym rozliczeniu?

    Motywacja mniejsza :D

    > I co miesiąc by trzeba było PIT-11 i PIT-37 generować?

    Do Watu się nie generuje. Wystarczy Vat-7. I tu też powinien wystarczyć
    pit-5.