  • 1. Data: 2012-03-07 10:18:45
    Temat: Szybki PIT przez internet. Niby dużo informacji, ale nic z nich nie wynika
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Witam.

    Mam juz wypełnione formularze PIT-ów za rok 2011, i wydrukowane. Ale wlaśnie
    sie dowiedziałem, że można wysłać przez internet. Znalazłem stronę:

    http://www.szybkipit.pl

    I przeszukałem cała, ale nie mogę nigdzie znaleźć najważniejszej informacji:
    W jakim formacie ma być PIT wysłany mailem. Czy może to być format programu
    Pity2011? A konkretnie tego:

    http://www.ips-infor.com.pl/index.php?ml=1&mg=3

    Przejrzałem menu programu, i okazuje się, ze program ma opcję automatycznego
    wysyłania PIT-ów, która nawet ma sprawdzanie potwierdzenia, i statusu
    wysłanego dokumentu. Ale jednak jest to firma prywatna, i chciał bym sę
    upewnić, czy jest to honorowane przez Urząd Skarbowy.

  • 2. Data: 2012-03-07 10:33:16
    Temat: Re: Szybki PIT przez internet. Niby du?o informacji, ale nic z nich nie wynika
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-03-07 11:18, Ajgor pisze:

> [...]
    >
    > http://www.szybkipit.pl
    >
    > I przeszuka?em ca?a, ale nie mog? nigdzie znale?? najwa?niejszej informacji:
    > W jakim formacie ma by? PIT wys?any mailem. Czy mo?e to by? format programu
    > Pity2011? A konkretnie tego:
    >
    > http://www.ips-infor.com.pl/index.php?ml=1&mg=3
    >
    > Przejrza?em menu programu, i okazuje si?, ze program ma opcj? automatycznego
    > wysy?ania PIT-?w, kt?ra nawet ma sprawdzanie potwierdzenia, i statusu
    > wys?anego dokumentu. Ale jednak jest to firma prywatna, i chcia? bym s?
    > upewni?, czy jest to honorowane przez Urz?d Skarbowy.

    Tak się nie da jak myślisz - PIT do US jest wysyłany w formacie *xml a
    nie jako skan wcześniej wydrukowanego i skopiowanego.
    Musisz skorzystać z programów które właśnie działają on-line,
    Wydrukowany przez Ciebie wysłany w ten sposób PIT będzie tylko 'tak na
    wszelki wypadek' a dowodem prawidłowego dostarczenia PIT-u do US będzie
    Urzędowe Poświadczenie Odbioru które otrzymasz i sobie wydrukujesz.
    Ponadto dla US nie ma znaczenia forma 'własności' doręczyciela - co
    najwyżej jest ważna dla Ciebie.

    --
    spp

  • 3. Data: 2012-03-07 10:37:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Ajgor,

    Wednesday, March 7, 2012, 11:18:45 AM, you wrote:

> [...]
    > wysłanego dokumentu. Ale jednak jest to firma prywatna, i chciał bym sę
    > upewnić, czy jest to honorowane przez Urząd Skarbowy.

    Jak może nie być honorowane, skoro otrzymujesz urzędowe potwierdzenie
    odbioru?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2012-03-07 10:46:30
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "spp" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Poświadczenie Odbioru które otrzymasz i sobie wydrukujesz.
    > Ponadto dla US nie ma znaczenia forma 'własności' doręczyciela - co

    Nie nie. Ja moze zle się wyrazilem. Nie chce wysylac skanu. Chodziło o to,
    że najpierw wydrukowałem, a później się dowiedziałem, że można wysłać
    mailem,
    i że ten program ma opcję automatycznego wysyłania.

  • 5. Data: 2012-03-07 10:46:58
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    > Jak może nie być honorowane, skoro otrzymujesz urzędowe potwierdzenie
    > odbioru?

    No wlasnie tez tak mysle. Ale zawsze lepiej sie upewnic :)

  • 6. Data: 2012-03-07 11:37:24
    Od: "Andrew" <a...@n...onecie.pl>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Nie nie. Ja moze zle się wyrazilem. Nie chce wysylac skanu. Chodziło o to,
    > że najpierw wydrukowałem, a później się dowiedziałem, że można wysłać

    No można wysłać, ale nie mailem.
    Albo wysyłasz z programu np. pity 2011 ze strony pit.dobry.pl albo
    wypełniasz w adobe acrobat (więcej informacji na e-deklaracje.gov.pl)

  • 7. Data: 2012-03-07 11:56:25
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Andrew" <a...@n...onecie.pl> napisał w wiadomości

    > No można wysłać, ale nie mailem.
    > Albo wysyłasz z programu np. pity 2011 ze strony pit.dobry.pl

    Właśnie tego programu używam. Tyle, że ja go mam ze strony

    http://www.ips-infor.com.pl/

  • 8. Data: 2012-03-07 12:47:25
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Ajgor pisze:

    > wys?anego dokumentu. Ale jednak jest to firma prywatna, i chcia? bym s?
    > upewni?, czy jest to honorowane przez Urz?d Skarbowy.

    Firma moze i prywatna - ale laczy sie z serwerem jak najbardziej panstwowym.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2012-03-07 14:49:54
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

> [...]
    > wysłanego dokumentu. Ale jednak jest to firma prywatna, i chciał bym sę
    > upewnić, czy jest to honorowane przez Urząd Skarbowy.

    nie lepiej skorzystać z e-deklaracje.gov.pl ?

    --
    grzegorz

  • 10. Data: 2012-03-07 16:23:55
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "SDD" napisał w wiadomości news:jj7lcq$jk1$1@inews.gazeta.pl...

    > Firma moze i prywatna - ale laczy sie z serwerem jak najbardziej
    > panstwowym.

    PIT-y wysłane. Program robi to bardzo inteligentnie. Umożliwia zarówno z
    podpisem elektronicznym, jak i bez. I nawet bez podpisu sprawdza poprawność
    danych. Wysłanie idzie bez problemów, i daje od razu zakdowane potwierdzenie
    wysłania.