  • Data: 2009-05-14 08:35:10
    Temat: Re: Termin dla US
    Od: VoyteG <V...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 13 Maj, 18:13, spp <s...@o...pl> wrote:

    > INICJATYWA I FORMA WSZCZĘCIA POSTĘPOWANIA
    > konsekwencji organ podatkowy nie może wszcząć z urzędu postępowania w
    > sprawie, w której przepis prawa nakazuje by strona złożyła odpowiedni
    > wniosek.

    A co w sytuacji, gdy strona nie złoży wniosku? Poszperałem w
    posiadanych zbiorach dokumentów i mam wszczęcie sprawy przez US
    właśnie z urzędu, ponieważ podatnik nie wiedział, że ma złożyć
    zeznanie i go nie złożył wcale.

    >. W myśl orzeczenia sformułowanego
    > przez SN w wyroku z 29 marca 1988 r. (sygn. akt III ARN 7/88, nie publ.)
    > przepisy szczególne postępowania w sprawach zobowiązań podatkowych nie
    > wyłączają obowiązku wszczęcia postępowania z urzędu i zawiadomienia o
    > tym wszystkich osób będących stronami w sprawie.

    Dziekuje za tę informację, tego orzeczenia nie znałem i przyda sie, bo
    "pani" w US stwierdziła, że do pozostałych to ona nie wyśle na razie
    nic..

    > Postanowienie o wszczęciu postępowania nie jest wydawane:
    > - w przypadku złożenia zeznania podatkowego przez podatników podatku od
    > spadków i darowizn; za datę wszczęcia postępowania przyjmuje się datę
    > złożenia zeznania.

    Który przepis normuje, że to złożenie zeznania, a nie samo pismo w tej
    sprawie kierowane do US?

    > Organ nie może
    > wyjść poza żądanie strony i poprowadzić postępowanie z urzędu w innej
    > sprawie bez zgody strony w tym zakresie (wyrok NSA z 16 października
    > 1997 r., sygn. akt SA/Sz 1850/96, nie publ.).

    Za to też dziękuje, może się przydać. Tylko, czy u nas w kraju wyroki
    NSA są wiążące dla wszystkich US,. czy to tylko wyrok w danej sprawie?