    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Termin w 2020 na skladanie PIT za 2019
    Date: Tue, 28 Apr 2020 15:13:51 +0200

    30.04 uzupełnisz PIT o ulgi i odliczenia".

    > Możesz złożyć w maju bez konsekwencji karnoskarbowych.
    > Ale jak złożysz w maju, to tracisz prawa do ulg.

    O jakich ulgach mówisz?
    Właśnie mam zamiar usiąść do PIT-ologii, ale to zawsze zajmuje kilka dni
    bo co roku zawsze jest jakaś wątpliwość. Jak czasem nie wiemy jak coś ma
    być wpisane, albo mamy sprzeczne zdanie, to ja wpisuję po swojemu, a
    brat po swojemu i czekamy kogo wezwą.
    Ostatnio (temat - gdzie dopisać składki na fundusz pracy) mnie wzywali.
    Mieliśmy 3 koncepcje. W każdej coś się w PIT musi nie zgadzać.
    To świadczy o nadzwyczajnym skomplikowaniu naszych przepisów - jeśli
    nawet nie potrafią przygotować PITa, żeby było jak wpisać składki
    wysyłane do ZUS. Przecież to nie jest jakiś tak nadzwyczajny wydatek, że
    aż nie do przewidzenia.
    P.G.