  • 11. Data: 2003-02-01 21:42:32
    Temat: Re: Terminowość wpłat do ZUS
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > (czytałem to na własne oczy ale nie pamietam gdzie)
    >
    > art. 60 ordynacji podatkowej
    > § 1. Za termin dokonania zapłaty podatku uważa się:
    (..)

    Tyle że składki na ZUS to nie podatki - w rozumieniu przepisów
    oczywiście ;-)

    Pix

  • 12. Data: 2003-02-01 21:48:19
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > (..)
    >
    > Tyle że składki na ZUS to nie podatki - w rozumieniu przepisów
    > oczywiście ;-)

    Na ZUS tez jest przepis. Nie martw sie.

    Karol

  • 13. Data: 2003-02-01 22:04:45
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał
    > jest

    > Na ZUS tez jest przepis. Nie martw sie.

    USTAWA z dnia 13 października 1998 r.o systemie ubezpieczeń społecznych
    Art. 31.
    Do należności z tytułu składek stosuje się odpowiednio: art. 12, art. 26,
    art. 29 §
    1 i 2, art. 33 § 1, art. 33a, art. 33b, art. 51 § 1, art. 55, art. 59 § 1
    pkt 1, 3, 4, 8 i 9,
    art. 60 § 1, art. 61 § 1, art. 62 § 1, 3-5, art. 72 § 1 pkt 1 i 4 i § 2,
    art. 73 § 1 pkt 1 i
    5, art. 77 § 1 pkt 1 lit. a), b) i d), art. 77b, art. 78 § 1, 3 pkt 1 i 3,
    art. 91, art. 93,
    art. 93a-c, art. 93e, art. 94, art. 97 § 1, art. 98 § 1 i 2 pkt 1, 2, 5 i 7,
    art. 100 § 1,
    art. 101 § 1, art. 105 § 1 i 2, art. 106 § 1 i 2, art. 107 § 1, 1a, 2 pkt 2
    i 4, art. 108 §
    1 i 4, art. 110 § 1, 2 pkt 2, § 3, art. 111 § 1-4 i § 5 pkt 1, art. 112,
    art. 113, art.
    115, art. 116, art. 116a, art. 117, art. 118 § 1 i 2 oraz art. 119 ustawy -
    Ordynacja
    podatkowa.

    Ryszard

  • 14. Data: 2003-02-02 09:36:34
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    > Wyszedł pewnie pierwszą poranną sesją.
    Pewnie tak

    > Ale jakie daty realizacji (lub inne) miałeś na tym potwierdzeniu jeżeli
    chodzi o przelew dotyczący składki "chorobowej" czyli 51 -
    > ubezpieczenie społeczne ?
    Na potwierdzeniu przelewu jest data 10.

    > Z giro jest inaczej, informuja o tym w umowie żeby dzień wcześniej wpłacać
    na poczie bo babk Pocztowy do zus przeleje z datą dnia
    > następnego.
    Ale z tego co pamiętam z kontami pocztowymi, to dopiero po jakimś czasie
    działania było dla większości ludzi wiadomo, że pieniądze idą dzień później.
    > Pozdrawiam
    > Sark

    PawełJ

  • 15. Data: 2003-02-02 10:07:41
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze w...@p...onet.pl:

    > Nie podam :) ale na 100% jestem pewien że w przypadku US i ZUS tak
    > jest (czytałem to na własne oczy ale nie pamietam gdzie)

    Jeżeli ktoś ma to jednak prosił bym o podstawe, ponieważ z tego co mówi
    pawel J to mogą być problemy z wyegzekwowaniem tego prawa od ZUS.

    > Nie mam ale wiem że maja to zapisane w umowie, że wpłata na konto zus
    > będzie realizowana dnia następnego po dniu wpłąty w okienku pocztowym,
    > tak wiec nigdy 10-go ale najpóźniej 9-tego. No i nie tyle poczta
    > wysyła tylko Bank Pocztowy w którym masz konto Giro.

    Dokładnie to słyszałem. Dzięki za potwierdzenie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z
    książki, nie stosuj systemu Braille'a." T. Bernard

  • 16. Data: 2003-02-02 14:01:37
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pawel J" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Na potwierdzeniu przelewu jest data 10.

    No to niesłusznie tak Cie potraktowali, przyupuszczam że padłeś ofiarą niewiedzy
    pracownika ZUS.

    > na poczie bo babk Pocztowy do zus przeleje z datą dnia
    > Ale z tego co pamiętam z kontami pocztowymi, to dopiero po jakimś czasie
    > działania było dla większości ludzi wiadomo, że pieniądze idą dzień później.

    Hmm, z tego co ja wiem to z poczatku zadziałała rutyna " jak do tej pory wpłcałem na
    poczcie 10 i było ok to będzie i teraz, w
    regulaminie obsługi było to ponoć zapisane od początku (na podstawie relacji kolegi
    lekarza który w ten sposób się "wpuścił" :).

    Sark

  • 17. Data: 2003-02-02 16:25:14
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    > No to niesłusznie tak Cie potraktowali, przyupuszczam że padłeś ofiarą
    niewiedzy pracownika ZUS.
    Słusznie - niesłusznie nie wnikałem po prostu nie miałem czasu. Szybciej
    było napisać na kartce podanie bo wyszło aż jedno zdanie niz wnikać czyja
    wina. Ale teraz się przyjże, bo znów bylem chory, a piniędzy z zus nie
    widać -czyli coś znów źle w papierach.
    PawełJ