  • 1. Data: 2004-05-09 13:26:38
    Temat: US i nowa dz.gosp. o co im chodzi
    Od: "Obywatel107" <obywatel107@/gazeta/.pl>

    Otwieram obecnie swoja dzialalnosc gospodarcza
    Urzad Miejski wydal juz mi decyzje o wpisie do rejestru
    Bylem tez w GUS, tam dostalem numer Regon
    i ok.
    Bank, zalozylem rachunek gospodarczy....
    Nastepnie z kompletem dokumentow udalem sie do urzedu skarbowego....
    W celu zgloszenia dzialalnosci gospodarczej, ktora chce wykonywac osobiscie
    jako osoba fizyczna tam w okienku Pani urzednik zazadala ode mnie dokumentu
    ktory by potwierdzal moje prawda do lokalu w ktorym ma sie miescic siedziba
    mojej dzialalnosci gospodarczej
    Jako ze mieszkam z rodzicami, nie bylo problemu z napisaniem odpowiedniego
    pisama. Ale... jak zwykle musi sie pojawic jakies ale. Wiem ze kiedys tego
    nie bylo, tzn nie wymagano pisma ktore by potwierdzalo prawa do lokalu w
    ktorym ma byc siedziba firmy.
    Jesli mieszkam z rodzicami w domu jednorodzinnym i tam chcialbym miec
    siedzibe swojej dzialalnosci. Dzialalnosc rejestruje po to aby moc pracowac
    jako przedstawiciel handlowy w pewnej firmie i na jej rzecz.

    Jesli zloze w urzedzie skarbowym takie pismo w ktorym wlasciciele domu / moi
    rodzice, sie zgadzaja na to aby w ich domu miala siedzibie moja dz.gosp.
    Jakie moga byc tego skutki podatkowe, czy wiaza sie z tym jakies dodatkowe
    zobowiazania podatkowe? Probowalem wypytwac o to w Urzedzie Skarbowym, ale
    urzednicy jak zwykle nie wiedza o co w tym wszystkim chodzi tak do konca...

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-05-09 15:45:47
    Temat: Re: US i nowa dz.gosp. o co im chodzi
    Od: "Mariusz" <m...@w...pl>

    Jak jestes tam zameldowany, to chyba raczej nei powinno byc probl;emu.

  • 3. Data: 2004-05-09 17:44:50
    Od: "Obywatel107" <obywatel107@/gazeta/.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jak jestes tam zameldowany, to chyba raczej nei powinno byc probl;emu.
    > Pozdrawiam

    Oczywiscie ze jestem zameldowany.
    Jednak dotarly do mnie sluchy, ze ONI (czy.US) cos sobie naliczaja, biora
    metraz siedziby firmy i mnoza...przez cos, jakis tam swoj wskaznik i
    wychodzi im jakas oplata roczna....jak pomysle o tych 300 metrach
    powierzchni uzytkowej domu moich rodzicow to ... to pode mna sie nogi
    uginaja... O ile faktycznie tak jest...

  • 4. Data: 2004-05-09 20:57:09
    Od: "Mirek Q" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Obywatel107" <obywatel107@/gazeta/.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wychodzi im jakas oplata roczna....jak pomysle o tych 300 metrach
    > powierzchni uzytkowej domu moich rodzicow to ... to pode mna sie nogi

    Meldunek chyba nie jest traktowany jako prawo do lokalu.
    Może nim być umowa użyczenia rodzice - dziecku to bez konsekwencji
    podatkowych.
    Jedyny problem jaki mi się nasuwa to podatek od nieruchomości
    - może być (jest) wyższy od powierzchni gdzie prowadzi się działalność
    gospodarczą.
    Nie musi to być zaraz cały dom, ale np 1 m2 gdzie stoi szafka z dokumentami.
    Mirek Q

  • 5. Data: 2004-05-10 02:53:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 May 2004, Obywatel107 wrote:
    [...]
> [...]
    >+ powierzchni uzytkowej domu moich rodzicow to ... to pode mna sie nogi
    >+ uginaja... O ile faktycznie tak jest...

    To chyba tak jak z Mercedesami rozdawanymi na którymś placu w Moskwie :]
    Są dwie sprawy:
    - użyczenie; problem "przychodu z wirtualnego najmu" odpada, natomiast
    IMHO uwaga - nie można nic dotyczącego budynku zaliczać w KUP !
    - podatek od nieruchomości;
    Z tym drugim to po kolei:
    - nie US a UM
    - nie "jakiś wskaźnik" w uchwalona stawka podatku :)
    - nie cały budynek a "zajęta powierzchnia"

    Podatek "od DG" różni się drastycznie od podatku "powierzchni
    mieszkalnej". Ile ty tej "powierzchni" zajmujesz ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (wybywający na chwilę)

  • 6. Data: 2004-05-10 05:17:40
    Od: "Obywatel107" <obywatel107@/gazeta/.pl>

    wiadomości
    tezjan.zabrze.pl...
> [...]
    >
    > Podatek "od DG" różni się drastycznie od podatku "powierzchni
    > mieszkalnej". Ile ty tej "powierzchni" zajmujesz ??

    no wlasnie Panie i Panowie
    Tak naprawde zajmuje dla siebie dla celow mieszkalnych cale pietro w tym
    domu czyli 79 m kw. Jak przyjda i mi to zmierza i policza...uuuuu ......
    :)))))
    a tak naprawde to planuje im powiedziec 25 m. kw tyle ile ma jeden pokoj w
    ktorym stoii szafa i biurko.

  • 7. Data: 2004-05-10 07:20:13
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
> [...]
    >
    > Podatek "od DG" różni się drastycznie od podatku "powierzchni
    > mieszkalnej". Ile ty tej "powierzchni" zajmujesz ??

    Ale swego czasu, nie wiem jak teraz, stawka się nie zmieniała jeżeli
    lokal nie tracił funkcji mieszkalnych, a to jest ten przypadek.

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 8. Data: 2004-05-10 07:49:01
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik /slawek napisał:

    > Ale swego czasu, nie wiem jak teraz, stawka się nie zmieniała jeżeli
    > lokal nie tracił funkcji mieszkalnych, a to jest ten przypadek.

    Z moich osobistych doświadczeń - argument o tym że biurko i regał stoją
    w pokoju który jest poza tym jak najbardziej mieszkalny spowodowal
    odczepienie się UM od problemu podwyższonego podatku od nieruchomości.
    Mieli jeszcze przyjśc zobaczyc gdzie to biurko stoi ale nie przyszli, a
    juz roczek mija ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2004-05-10 10:21:34
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    > Jakie moga byc tego skutki podatkowe, czy wiaza sie z tym jakies dodatkowe
    > zobowiazania podatkowe? Probowalem wypytwac o to w Urzedzie Skarbowym, ale

    "Zezwolenie...DG" nakazuje umieścić na budynku szyld
    Jak jest szyld, to sąsiedzi widzą:-)
    Do Magistratu rodzice zgłoszą ilość m2 przeznaczonych na działalność i od
    tego zapłacą daninę.
    Danina ta u mnie jest około 18zł/m2
    Dodatkowo jak ci nieodpłatnie użyczą doliczysz sobie do dochodu wartość
    rynkową najmu i z tym wyliczysz podatki.
    W koszty daniny nie wsadzisz, bo kwity z magistratu nie są na Ciebie.

    A teraz kombinuj obejście, zastanawiając się czy warto się narazić (5000 +
    uszczuplenie)

  • 10. Data: 2004-05-10 10:38:19
    Od: jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    SP9LWH wrote:

    > "Zezwolenie...DG" nakazuje umieścić na budynku szyld
    > Jak jest szyld, to sąsiedzi widzą:-)

    Kartka papieru 1x2 cm

    > Do Magistratu rodzice zgłoszą ilość m2 przeznaczonych na działalność i
    > od tego zapłacą daninę.

    Jeśli choć jeden pokój zmienił charakter z mieszkalnego

    > Danina ta u mnie jest około 18zł/m2
    > Dodatkowo jak ci nieodpłatnie użyczą doliczysz sobie do dochodu
    > wartość rynkową najmu i z tym wyliczysz podatki.

    Coś mi chodzi, że nie ma przychodu jeśli użyczającymi są rodzice, ale
    modę się mylić