  • Data: 2005-09-16 15:32:35
    Temat: Re: US prowadzi postepowanie KS a ja jestem prostytutk
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przecież Grzegorz nic nie chce od US. To US szuka u niego podatku.

    akurat szukam wyrokow w podobnej sprawie, wiec bardzo prosze:

    Naczelny Sąd Administracyjny zważył, co następuje (Wyrok Naczelnego Sądu
    Administracyjnego - Ośrodek Zamiejscowy w Łodzi z dnia 20 lutego 2003 r.
    I SA/Łd 1148/2001)
    W nawiązaniu do powyższych, generalnych zasad praworządnego
    administracyjnego postępowania podatkowego formułowane powinny być,
    zdaniem Sądu, wnioski i oceny co do uprawnień i obowiązków organów
    podatkowych w zakresie weryfikacji stanowiska i dowodów podatnika, który
    jako strona postępowania wskazuje, dla potrzeb rozstrzygania na
    podstawie art. 20 ust. 1 i 3 (cyt.) ustawy o podatku dochodowym od osób
    fizycznych, na określone przychody, źródła przychodów czy też
    zgromadzone zasoby pochodzące z przychodów opodatkowanych lub wolnych od
    opodatkowania. Trafnie wywodzą w sprawie organy podatkowe, że na
    podatniku spoczywa ciężar udowodnienia pokrycia wartości, które stanowić
    mogą podstawę opodatkowania w zakresie nieujawnionych źródeł przychodów.
    Organy podatkowe dowodzą istnienia i wysokości przychodów nie
    znajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł
    nieujawnionych; podatnik udowadnia (natomiast) okoliczność i wysokość
    pokrycia w powyższym zakresie, albowiem chroni i realizuje w ten sposób
    wyłącznie własny interes prawny.

    Jeżeli strona powołuje się na określoną okoliczność, to zgodnie z art.
    191 Ordynacji podatkowej organ podatkowy rozważa i ocenia, czy
    okoliczność ta została udowodniona. Jeżeli strona przedstawia dowód, to
    staje się on elementem materiału dowodowego, który zgodnie z art. 187 §
    1 Ordynacji podatkowej, powinien zostać rozpatrzony.