  • 1. Data: 2014-05-14 19:00:35
    Temat: Ubezpieczenie netto i nowe prawo...
    Od: anacron <a...@a...pl>

    Wykupując polisę zawsze brałem AC netto, w końcu i tak VAT który zapłacę
    sobie odliczę - myślałem. A tu ZONK, wychodzi na to, że teraz można
    odliczyć tylko 50% VAT. Czy skoro polisa była nabywana na starych
    warunkach, to przysługuje mi jeszcze odliczenie 100% VAT od tej faktury,
    czy po prostu po raz kolejny okazało się, że Polskiemu Państwu ufać nie
    można?

    --
    anacron
    aba/

  • 2. Data: 2014-05-14 20:46:33
    Temat: Re: Ubezpieczenie netto i nowe prawo...
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-05-14 19:00, anacron pisze:

    > czy po prostu po raz kolejny okazało się, że Polskiemu Państwu ufać nie
    > można?

    Nie można.

  • 3. Data: 2014-05-14 21:02:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > warunkach, to przysługuje mi jeszcze odliczenie 100% VAT od tej faktury,
    > czy po prostu po raz kolejny okazało się, że Polskiemu Państwu ufać nie

    Nie można, ale ciekawe kiedy się pojawią oferty ubezpieczenia "w połowie
    netto/brutto" ;)

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2014-05-17 12:37:52
    Od: dddddddd <f...@e...com>

> [...]
    > warunkach, to przysługuje mi jeszcze odliczenie 100% VAT od tej faktury,
    > czy po prostu po raz kolejny okazało się, że Polskiemu Państwu ufać nie

    no jeżeli kupiona przed wejściem w życie nowej ustawy, to odliczasz
    100%, jeżeli po - to w zależności jakie auto

    Łukasz

  • 5. Data: 2014-05-17 13:43:13
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 17.05.2014 12:37, dddddddd pisze:

    > no jeżeli kupiona przed wejściem w życie nowej ustawy, to odliczasz
    > 100%, jeżeli po - to w zależności jakie auto

    Też mi się tak wydaje, ale faktura będzie jednak z teraz, stąd moje
    wątpliwości.

    --
    anacron
    aba/

  • 6. Data: 2014-05-17 13:58:42
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-05-17 13:43, anacron pisze:

    > Też mi się tak wydaje, ale faktura będzie jednak z teraz, stąd moje
    > wątpliwości.

    hmm, prawnikiem to ja nie jestem, ale jeśli fakturę masz z kwietnia to
    raczej musisz ją stosować do przepisów kwietniowych.
    Pomocą może być dla ciebie fakt odliczania 100% waty od aut od stycznia
    do kwietnia - jak ktoś brał w leasing to zdaje się proporcjonalnie i tak
    watę musiał zwrócić (czyli mógł odliczyć watę od wpłat od stycznia do
    marca a nie od całej kwoty) - nie dotyczyło to mnie to mogłem coś
    pomieszać, ale poszukaj, bo to podobny przypadek do twojego.

    Łukasz

  • 7. Data: 2014-05-17 14:02:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisał w wiadomości grup

    > no jeżeli kupiona przed wejściem w życie nowej ustawy, to odliczasz 100%,

    Ale co miało być wtedy kupione?

  • 8. Data: 2014-05-17 14:21:10
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 17.05.2014 14:02, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisał w wiadomości grup

    > Ale co miało być wtedy kupione?

    Polisa AC. Pisałem,, brałem netto, bo VAT i tak odliczałem, niestety
    przepisy się zmieniły, zanim wygasła, nową mam już w brutto. Ale teraz
    się zastanawiam, czy skoro FV dotyczy naprawy z AC zawartego na starych
    przepisach, mimo, że będzie z teraz to czy nadal mam prawo odliczenia
    100% VAT.

    --
    anacron
    aba/

  • 9. Data: 2014-05-17 15:59:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > się zastanawiam, czy skoro FV dotyczy naprawy z AC zawartego na starych
    > przepisach, mimo, że będzie z teraz to czy nadal mam prawo odliczenia

    A co ma polisa wraz z jej terminem wspólnego z odliczeniem vat od faktury?
    Sprawa jest prosta, jeśli faktura po 1 kwietnia i auto nie do użytku
    firmowego w 100%, to odliczasz 50%, w przeciwnym przypadku odliczasz 100%
    vat od napraw.
    Polisa i odszkodowanie nie ma tu nic do rzeczy, najwyżej będzie miała wpływ
    na Twoje dochody, gdy kwoty się miną z fakturą, ale to już inny podatek
    jest.

  • 10. Data: 2014-05-26 15:31:50
    Od: "Vasco" <v...@p...fm>

    Hej,

> [...]
    > odliczyć tylko 50% VAT. Czy skoro polisa była nabywana na starych
    > warunkach, to przysługuje mi jeszcze odliczenie 100% VAT od tej faktury,

    Jestem ciekaw co będzie w drugą stronę, tj. polisa brana w brutto i czy
    ubezpieczyciel będzie chciał dołożyć tę połowę VATu z faktur naprawczych czy
    nie. Miał już ktoś szkodę i przećwiczył to?

    Do tej pory nawet jak była brutto, to nie chciał wypłacać brutto (żądał
    deklaracji czy mogę odliczyć VAT).

    Vasco