  • 1. Data: 2002-12-10 17:49:03
    Temat: Udzielono rabatu netto w kwocie.....
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Witam,

    Zeby mniej Was męczyć pytaniami, lub przynajmniej
    męczyć trochę mądrzej - poszedłem dziś do księgarni
    i nabyłem dwa poradniki (jeden od VAT, drugi od KPiR).

    Jeden kosztował 30 zł, drugi 46 zł. Razem 76 zł.

    Czy mogę je sobie wpuścić w koszty?
    Myslę, że mogę.

    Ale pytanie mam takie:

    Na fakturze za te ksiązki, w dolnej częsci napisane jest:
    "Do zapłacenia: 76 zł"
    a niżej:
    "Udzielono rabatu netto w kwocie 6 zł".

    Ile naprawdę zapłaciłem - nie pamietam.

    Czy możliwe jest, ze ten rabat byl odjęty dopiero na sam
    koniec od kwoty "do zapłacenia"?

    W związku z tym - jaką kwotę mam wpisać do KPiR ?
    76 czy 70 zł?

    Dzieki,

    Latet

  • 2. Data: 2002-12-10 19:32:56
    Temat: Re: Udzielono rabatu netto w kwocie.....
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 10 Dec 2002 18:49:03 +0100, "Latet"
    <N...@p...onet.pl> zakodował:

    >"Udzielono rabatu netto w kwocie 6 zł".

    To tylko "korespondencja". Ciebie interesują (jeżeli chodzi o VAT)
    kwoty z podsumowania w stawkach.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-12-10 22:04:47
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zeby mniej Was męczyć pytaniami, lub przynajmniej
    > męczyć trochę mądrzej - poszedłem dziś do księgarni
    > i nabyłem dwa poradniki (jeden od VAT, drugi od KPiR).

    Teraz to sie zacznie ;))))

    > Jeden kosztował 30 zł, drugi 46 zł. Razem 76 zł.
    >
    > Czy mogę je sobie wpuścić w koszty?
    > Myslę, że mogę.

    Jak najbardziej TAK

> [...]
    > a niżej:
    > "Udzielono rabatu netto w kwocie 6 zł".

    > W związku z tym - jaką kwotę mam wpisać do KPiR ?

    Ciebie intersuja kwoty i stawki VAT podane przy pozycjach w podsumowaniu. A
    podany zapis o rabacie ma znczenie marketingowe

    Sark

  • 4. Data: 2002-12-10 22:43:44
    Temat: OT: Udzielono rabatu netto w kwocie.....
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Dec 2002, Sark wrote:

> [...]
    >+ > męczyć trochę mądrzej - poszedłem dziś do księgarni
    >+ > i nabyłem dwa poradniki (jeden od VAT, drugi od KPiR).

    Objaśnię Latetowi: zaczną się pytania na które brak
    odpowiedzi.... :] !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-12-10 23:33:19
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Objaśnię Latetowi: zaczną się pytania na które brak
    > odpowiedzi.... :] !

    Takie to juz od początku udawało mi się tu zadawać :-))
    Choćby niewinne pytanko o wpisywaną do KST wartosc
    uzywanego samochodu. No, moze nie chodzilo tam o brak
    odpowiedzi, lecz przeciwnie - o zatrzęsienie odpowidzi,
    a kazda inna :-)

    Pzdrwm,

    latet