  • 1. Data: 2002-12-10 16:56:44
    Temat: Deklaracja VAT - tylko faktura korygująca - Pomóżcie :-)
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    Witam,

    Szlag mnie trafia już z tym naszym systemem podatkowym :-((( W październiku
    miałem wyjątkowo tylko jedną fakturę sprzedaży, która była korektą. Dzisiaj
    zadzwoniono do mnie z US (to nawet miłe - coś idzie ku lepszemu?) i pani się
    pyta czy ta korekta to była jedyna faktura w październiku. Ja na to, że tak.
    No to dowiedziałem się, że jeśli tak to muszę skorygować deklarację bo tej
    faktury nie mogę wykazać po stronie sprzedaży. Czy ktoś mi pomoże - co mam
    zrobić? Tę cholerną deklarację wypełniał program CDN Optima za kilkaset
    złotych! Przecież to skandal, żeby coś takiego pominięto.

    K. Kowalski

  • 2. Data: 2002-12-10 20:15:54
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Dec 2002, Krzysztof Kowalski wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ Szlag mnie trafia już z tym naszym systemem podatkowym :-(((

    E tam. Spokojnie ! (wiem, wiem, trudno...)

    >+ W październiku
    >+ miałem wyjątkowo tylko jedną fakturę sprzedaży, która była korektą

    "Kto jest bez winy"...
    Sugeruję że grupa wyraża podziękowania za docenienie, ale niektórzy
    (to o mnie ;)) nie są tak bystrzy i nie wiedzą czy to było na plus
    czy na minus (owa korekta) !
    [...]
    >+ No to dowiedziałem się, że jeśli tak to muszę skorygować deklarację bo tej
    >+ faktury nie mogę wykazać po stronie sprzedaży. Czy ktoś mi pomoże - co mam

    Hm... wykazałeś ujemną sprzedaż ??
    No bo dodatnią to chyba trudno wychwycić ;), zakładam że nawet
    wykazanie np. 2zł opodatkowanego przychodu czujności urzędnika
    by nie wzbudziło !

    >+ zrobić? Tę cholerną deklarację wypełniał program CDN Optima za kilkaset
    >+ złotych! Przecież to skandal, żeby coś takiego pominięto.

    Autorzy pewnie wyrażają się tak jak ty na początku :)
    Niestety - nie miałeś sprzedaży to skorygować, a VAT naliczony
    będzie "wisiał" do czasów przyszłych... Ustawa tak ma :(
    (można tylko odliczać VAT "w celu osiągnięcia przychodu",
    czytaj: brak przychodu - VAT czeka).

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (z nadwyżką VAT dla odmiany :> :])

  • 3. Data: 2002-12-11 09:49:40
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    "> Niestety - nie miałeś sprzedaży to skorygować, a VAT naliczony
    > będzie "wisiał" do czasów przyszłych... Ustawa tak ma :(
    > (można tylko odliczać VAT "w celu osiągnięcia przychodu",
    > czytaj: brak przychodu - VAT czeka).

    Ale do kwoty tej faktury korygującej (tak - na minus) czy też mogę go wpisać
    do sprzedaży dopiero gdy przekroczę kwotę tej faktury?
    Przykładowo (dla uproszczenia):
    - mam fakturę sprzedaży na -1000 zł netto
    - mam fakturę zakupu na -500 zł netto
    W deklaracji VAT7 wpisałem przychód na -1000 zł, i koszty na +500 zł. Co mam
    teraz zrobić z tym tysiącem? Jeśli w przyszłym miesiącu np bym wystawił
    fakturę na +500 zł to mogę chociaż te -500 zł (z tego -1000 zł) sobie odjąć?

    K. Kowalski