    From: "jacek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ulepszenie srodka trwalego o ponad 3500zl
    Date: Sun, 30 Jun 2002 22:03:10 +0200

    Użytkownik "Ryszard G" <r...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:aflbj3$d5s$1@news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Andrzej Popowski" <p...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

    > taka
    > praktycznie

    > Oczywiście, ze tak. Odpowiedzi wcześniejsze są nieporozumieniem.
    > Samochodu nie amortyzujesz przez 5 lat; amortyzujesz go stawką roczną 20%,
    > co najczęściej na jedno wychodzi, ale tylko wtedy, gdy środek trwały nie
    > jest modernizowany.
    > Gdybyś ulepszenia dokonał w ostatnim miesiącu amortyzacji tj. w miesiącu,
    > za który suma odpisów amortyzacyjnych zrówna się z wartością początkową,
> [...]

    odpowiadam Ryszardowi

    taki sposob amoryzacji ST zmodernizowanego, co piszesz nie
    wynika wprost z ustwy, to tylko twoj sposob zrozumienia, przyznam ,
    niejasnej ustawy , gdyby tak bylo ST amoryzowane bybyly w nieskończoność.
    moj sposob choc wiem ze kontrowersyjny i mniej wygodny dla urzedasow z US
    jest zgodny z art. 22g.17 u.o.p.d.o.f. , artykul ten nic nie mowi
    szczegolnego jak tę modernizacje ujmowac , a wiec skoro nie jest precyzyjny
    dopuszcza pewna dowolnosc ,dlatego moj sposob nie jest w sprzeznosci z
    ustawa

    pozdrawiam
    jacek