  • 1. Data: 2005-03-01 08:54:24
    Temat: Ulga mieszkaniowa - raz jeszcze
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    Witam,

    Raz jeszcze zapytam.

    Czy to prawda, ze jesli korzystalem z ulgi mieszkaniowej (odliczenie od
    podatku mieszkania kupionego w 2001 roku), to nie moge tego mieszaknia
    sprzedac przed uplywem 5 lat?

    Hmm czy to az tak trudne pytanie? :)

    Malin

  • 2. Data: 2005-03-01 09:23:05
    Temat: Re: Ulga mieszkaniowa - raz jeszcze
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com> napisał w
    wiadomości news:d01ah0$2a0$1@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > Czy to prawda, ze jesli korzystalem z ulgi mieszkaniowej (odliczenie od
    > podatku mieszkania kupionego w 2001 roku), to nie moge tego mieszaknia

    Możesz.
    Zapytaj raczej co z podatkiem od tej transakcji, bo zapewne o to Ci idzie.

  • 3. Data: 2005-03-01 09:28:25
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

> [...]
    >
    > Czy to prawda, ze jesli korzystalem z ulgi mieszkaniowej (odliczenie od
    > podatku mieszkania kupionego w 2001 roku), to nie moge tego mieszaknia
    ---------------------------
    Nie znam przepisu zabraniającego sprzedaz ale to moze troche kosztować jak
    były ulgi i odliczenia to trzeba to oddać takie prawo .
    Wiola

  • 4. Data: 2005-03-01 09:51:40
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    > Możesz.

    Ale podobno wtedy musialbym oddac cala odliczaona ulge (czyli zwrot
    zwroconego od US podatku)

    > Zapytaj raczej co z podatkiem od tej transakcji, bo zapewne o to Ci idzie.

    To wiem, ze jest to 10%. Ale jesli te pieniadze przeznacze na kupno innego
    mieszkania w ciagu 5 lat, to nie zaplace podatku. To wiem. Chodzilo mi tylko
    o ten zwrot ulgi.

    Malin

  • 5. Data: 2005-03-01 09:52:42
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    > ---------------------------
    > Nie znam przepisu zabraniającego sprzedaz ale to moze troche kosztować jak
    > były ulgi i odliczenia to trzeba to oddać takie prawo .
    > Wiola

    No wlasnie. Jedni mowia, ze sprzedali mieszaknie po 2 latach i nie musieli
    oddawac ulgi, inni mnie przestrzegaja, ze jednak bede musial oddac odliczony
    podatek :(

    Malin

  • 6. Data: 2005-03-01 09:53:45
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Wiola napisał:

    > Nie znam przepisu zabraniającego sprzedaz ale to moze troche kosztować jak
    > były ulgi i odliczenia to trzeba to oddać takie prawo .
    > Wiola

    Podstawa prawna?

    pzdr

    Tomek

    NAJLEPSZA NA SWIECIE...
    Sprawdz >> http://link.interia.pl/f185e <<

  • 7. Data: 2005-03-01 10:23:00
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski"

    > Podstawa prawna?
    -----------------------
    Podstawę prawną czego ?
    1.Przepisu nie zabraniającego sprzedaż ?
    No nieznam wiec nie podam
    2.Zapłaty podatku ?
    "8) odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:

    a) nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,

    b) spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego
    oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,

    c) prawa wieczystego użytkowania gruntów,

    d) innych rzeczy,

    - jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej
    i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości i praw
    majątkowych określonych w lit. a)-c) - przed upływem pięciu lat, licząc od
    końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie, a
    innych rzeczy - przed upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym
    nastąpiło nabycie; w przypadku zamiany okresy te odnoszą się do każdej "
    Oczywiście sa zwolnienia ale to była ogólna odpowiedz tylko dotycząca samej
    sprzedaży.
    Rozumiem ze ty wiesz wiecej na ten temat wiec prosze podpowiedz niestety nie
    jestem prawnikiem i nie rzucam przepisami jak z rekawa .
    Pozdrawiam Wiola

  • 8. Data: 2005-03-01 10:40:02
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com> napisał w
    wiadomości news:d01dse$dke$1@news.onet.pl...

    > Ale podobno wtedy musialbym oddac cala odliczaona ulge (czyli zwrot
    > zwroconego od US podatku)
    -------------------------------
    Co do tego "podobno" wklejam link odpowiedż ze strony ministerstwa odpowiedz
    na zblizone pytanie
    http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok_
    nr_sek=59204&i_smpp_s_st
    rona=1
    Pozdrawiam Wiola

  • 9. Data: 2005-03-01 10:44:26
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Wiola" <p...@s...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > od

    > -------------------------------
    > Co do tego "podobno" wklejam link odpowiedż ze strony ministerstwa

    ----------------
    Kiepsko to wyszło wiec wklejam tekst sory że takie długie
    Rodzaj dokumentu informacja o zakresie stosowania przepisów prawa
    podatkowego
    Sygnatura PD/415-44/04
    Data 2004.12.27

    Autor Urząd Skarbowy w Bochni

    Temat Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Źródła przychodów

    Słowa kluczowe sprzedaż nieruchomości
    ulga budowlana

    Pytanie podatnika W jakiej wysokości należy zapłacić podatek przy sprzedaży
    domu, jeżeli dokonywano odliczeń z tytułu budowy?

    Działając na podstawie art. 14a par.1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. -
    Ordynacja Podatkowa (Dz. U. Nr 137 poz. 926 ze zm.) w odpowiedzi na Pani
    zapytanie z dnia 27 października 2004 r., o udzielenie pisemnej informacji o
    zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego ? w sprawie zobowiązań
    podatkowych z tytułu sprzedaży domu, którego budowa nie została zakończona,
    a była przedmiotem ulgi w podatku dochodowym od osób fizycznych, Naczelnik
    Urzędu Skarbowego w Bochni informuje:

    Ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.
    j. Dz. U. z 2000 r. nr 14 poz. 176 ze zm.) w art. 10 wymienia źródła
    przychodów, do których przepisy ustawy mają zastosowanie. Przedmiotem
    opodatkowania jest m. in. odpłatne zbycie nieruchomości lub ich części oraz
    udziału w nieruchomości, jeżeli zostało dokonane przed upływem pięciu lat,
    licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie. Z
    przedstawionego stanu faktycznego wynika, że termin ten już upłynął, zatem
    przychód ze sprzedaży nieruchomości (gruntowej z budową w toku) nie będzie
    podstawą opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

    Umowy sprzedaży rzeczy i praw majątkowych podlegają podatkowi od czynności
    cywilnoprawnych ? ustawa z dnia 9 września 2000 r. o podatku od czynności
    cywilnoprawnych (Dz. U. Nr 86 poz. 959 ze zm.). Obowiązek podatkowy w
    podatku od czynności cywilnoprawnych ciąży na stronach czynności, obowiązek
    zapłaty podatku ciąży solidarnie na osobach fizycznych, osobach prawnych i
    jednostkach organizacyjnych niemających osobowości prawnej będących stronami
    czynności. Jeżeli jedną ze stron czynności cywilnoprawnej jest osoba
    fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości
    prawnej zwolniona od podatku od czynności cywilnoprawnych (na podstawie art.
    8 niniejszej ustawy), obowiązek zapłaty podatku ciąży solidarnie na
    pozostałych stronach tej czynności. Podstawę opodatkowania stanowi, przy
    umowie sprzedaży wartość rynkowa zbywanej rzeczy lub prawa majątkowego,
    natomiast stawka podatku od umowy sprzedaży nieruchomości wynosi 2%. Jeżeli
    jedna ze stron czynności cywilnoprawnej jest zwolniona od podatku, wskazana
    stawka obniżona zostaje o 50%.
    Jak wynika z powyższego kwota należnego podatku od czynności cywilnoprawnej
    ? sprzedaży nieruchomości możliwa jest do ustalenia dopiero wówczas, kiedy
    znana jest wartość rynkowa danej nieruchomości oraz osoba nabywcy.

    Fakt, że przedmiotem sprzedaży jest nieruchomość z realizowaną na niej
    budową budynku mieszkalnego, która to budowa była podstawą ulgi w podatku
    dochodowym od osób fizycznych, nie powoduje negatywnych konsekwencji w
    postaci zwrotu uzyskanych nadpłat w podatku czy też obowiązku doliczenia do
    dochodu lub podatku dokonanych w latach ubiegłych odliczeń z tytułu wydatków
    budowlanych.

    Wydatki na nowo rozpoczętą inwestycję ? budowę budynku mieszkalnego, w
    obecnym stanie prawnym, nie są przedmiotem ulgi w podatku dochodowym od osób
    fizycznych.

  • 10. Data: 2005-03-01 10:49:04
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 3/1/2005 11:44 AM, Użytkownik Wiola napisał:
> [...]
    > dochodu lub podatku dokonanych w latach ubiegłych odliczeń z tytułu wydatków

    To się w końcu zdecyduj: trzeba zwracać ulgę czy nie? Temat nie jest
    łatwy bo trzeba przewertować od groma ustaw w tym updf w brzmieniu
    obowiązującym w 2001 i późniejsze oraz ustawę z 21-11-2001 o zmianie
    ustawy o podatku dochodowym...itd (zwracam uwagę na art. 6) i być może
    też ustawę z 9-11-2000 o zmianie ustawy o podatku dochodowym...itd i
    cholera wie co jeszcze.

    --
    gefragt