  • 1. Data: 2004-07-23 08:29:51
    Temat: Ulga remontowa
    Od: "Karol S" <k...@N...gazeta.pl>

    Witam
    W lutym tego roku kupiłem mieszkanie (połowa pieniędzy to kredyt).
    W związku z tym mam kilka pytań.
    Czy mogę odliczyć od podatku wydatki:
    - na remnot,
    - wpłaty na fundusz remontowy,
    - odsteki od kradytu.
    Blok, w którym znajduje się to mieszkanie należy do wspólnoty mieszkaniowej.
    Bardzo proszę o odpowiedź.

  • 2. Data: 2004-07-23 10:02:51
    Temat: Re: Ulga remontowa
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Karol S" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > W lutym tego roku kupiłem mieszkanie (połowa pieniędzy to kredyt).
    > W związku z tym mam kilka pytań.
    > Czy mogę odliczyć od podatku wydatki:
    > - na remnot,
    REMNOT :-) nie, ale możesz skorzystać z ulgi remontowo-modernizacyjnej - w
    tym momencie modernizujesz mieszkanie, a do tego masz prawo - przejrzyj
    grupę, kilka miesięcy (?) temu była dość obszerna rozmowa na ten temat -
    pamiętaj tylko, że aby z niej skorzystać, musisz mieć tytuł prawny do
    lokalu.

    > - wpłaty na fundusz remontowy,
    TAK

    > - odsteki od kradytu.
    TAK

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2004-07-23 10:59:57
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 23 lip o godzinie 12:02, na pl.soc.prawo.podatki, Łukasz Kaliński
    napisał(a):

    > TAK
    >
    > pozdrawiam
    > Łukasz Kaliński

    Zauważ że pytający nie wspomniał że kupił _nowe_ mieszkanie/dom.
    Na jakiej podstawie może odliczyć odsetki - możesz podać - chętnie bym z
    tego skorzystał - jeżeli to nie nowo wybudowana nieruchomość kupiona z
    pierwotnego rynku ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 4. Data: 2004-07-23 11:57:53
    Od: "Karol S" <k...@g...pl>

    Łukasz Kaliński <l...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > grupę, kilka miesięcy (?) temu była dość obszerna rozmowa na ten temat -
    > pamiętaj tylko, że aby z niej skorzystać, musisz mieć tytuł prawny do

    Dzięki bardzo za odpowiedź.
    Niestety po przeczytanu odpowiedzi pojawiły się następne pytania.
    Czy akt notrialny jest tytułem prawnym?
    Gdzie mogę znaleźć archiwum grupy?
    A nawiązując do wypowiedzi Arura Ch. mieszkanie jest kupione na rynku wtórnym.

  • 5. Data: 2004-07-23 13:56:29
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

> [...]
    > Na jakiej podstawie może odliczyć odsetki - możesz podać - chętnie bym z
    > tego skorzystał - jeżeli to nie nowo wybudowana nieruchomość kupiona z

    No tak,
    ale to efekt tego, iż w większości postów na grupie brak jest szczegółowych
    informacji, a odpowiedź z reguły udzielana jest przy kilku założeniach, nie
    zawsze zawieranych w odpowiedzi.

    Przynajmniej Karolowi pozostaje remont/modernizacja i fundusz remontowy.

    ;-)

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 6. Data: 2004-07-23 15:15:27
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 23 lip o godzinie 13:57, na pl.soc.prawo.podatki, Karol S
    napisał(a):

    > A nawiązując do wypowiedzi Arura Ch. mieszkanie jest kupione na rynku wtórnym.

    To niestety - odsetek już nie odliczysz :(
    http://www.pit.pl/pages/i/200036.php
    albo sporo więcej:
    666
    http://www.google.pl/search?q=odliczenia+od+podatku&
    ie=UTF-8&hl=pl&lr=

    Archiwum znajdziesz na googlach

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 7. Data: 2004-07-23 20:53:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jul 2004, Łukasz Kaliński wrote:
    [...]
    >+ No tak,
    >+ ale to efekt tego, iż w większości postów na grupie brak jest szczegółowych
    >+ informacji,

    ...no to gościa się odsyła tu:
    http://tiny.pl/ttd
    :)