  • 1. Data: 2004-07-23 05:31:53
    Temat: działalność gospodarcza
    Od: Niki_Piotr <w...@g...pl>

    Jak się dowiedziałem żeby założyć działalność gospodarczą to trzeba się
    uzbroić w cerpliwość ok 4 tyg (wpis do ewidencji,nadanie regonu itd).
    Czy jest możliwość prawna zakupu, przejęcia firmy i prowadzenia jej (lub
    samego przejęcia) od kogoś, nie mając jeszcze działalności gospodarczej.

    Pozdrawiam wszystkich i życzę miłego dnia
    Piotrek

  • 2. Data: 2004-07-23 05:51:53
    Temat: Re: działalność gospodarcza
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Niki_Piotr" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jak się dowiedziałem żeby założyć działalność gospodarczą to trzeba się
    > uzbroić w cerpliwość ok 4 tyg (wpis do ewidencji,nadanie regonu itd).

    Nie wiem z jakiego miasta jesteś, ale w Warszawce na www.um.warszawa.pl
    można przez internet złożyć wniosek o otwarcie DG - za 2 dni gotowy jest
    wpis (przynajmniej w przypadku, który znam), regon w urzędzie statystycznym
    jest 'od ręki', w US i ZUS tylko składasz dokumenty - nie musisz czekać na
    potwierdzenie, więc jest całkiem realne uruchomić DG (przynajmniej od strony
    prawnej i podatkowej) w 3-4 dni.

    > Czy jest możliwość prawna zakupu, przejęcia firmy i prowadzenia jej (lub
    > samego przejęcia) od kogoś, nie mając jeszcze działalności gospodarczej.

    Chyba trochę pomieszałeś:
    zakup firmy (z drobnymi wyjątkami) dotyczy spółek kapitałowych i do tego nie
    potrzebna ci działalność gospodarcza
    :-)

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2004-07-23 06:17:01
    Od: Niki_Piotr <w...@g...pl>

    Może troszeczkę zamieszałem. Sprawa jest tego typu: facet sprzedaje
    firmę jest to pralnia chemiczna tylko chce sprzedać jak najszybciej. Ja
    nie mam działalności gosppdarczej i chcę kupić tą firmę i chcę żeby
    działała bez przestoju i nie wiem jak to zrobić ?

    Jest to małe miasto w woj świętokrzyskim niestety czeka się nieco dłużej
    na formalności związane z DG

    Dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam
    Piotrek

  • 4. Data: 2004-07-23 09:59:04
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

> [...]
    > nie mam działalności gosppdarczej i chcę kupić tą firmę i chcę żeby
    > działała bez przestoju i nie wiem jak to zrobić ?

    ----->czyli facet z DG chce sprzedać, ale nie firmę, tylko
    wyposażenie+materiały+pozostałe?
    Do tego faktycznie będzie potrzebna Ci działalność - pamiętaj jeszcze o
    VAT - nie musisz się rejestrować, ale sprawdz jak zostanie sprzedane
    wyposażenie/środki trwałe: z vat czy bez.

    > Jest to małe miasto w woj świętokrzyskim niestety czeka się nieco dłużej
    > na formalności związane z DG
    A może bombonierka/kawa trochę by pomogły?
    ;-)

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 5. Data: 2004-07-23 13:17:58
    Od: Niki_Piotr <w...@g...pl>

    Sprzedaje wszystko wyposażenie+materiały itd bez lokalu, ma podpisaną
    umowę na wynajęcie lokalu widziałem jest zapisana na niego imiennie nie
    na firmę. (Nie ma problemu z właścicielem lokalu jeżeli chodzi o
    przepisanie na mnie. (czy lepiej przepisać na mnie czy na firmę którą
    otworzę?)
    Sprawdziłem facet jest Vatowcem. I co w takim przypadku ja też muszę
    być ? Czy prowadząc tego typu działalność lepiej być Vatowcem czy nie
    (obroty ok 7000 zł) koszty 3 pracowników i 900 zł czynsz za wynajem. Co
    jest w takim przypadku korzystniejsze ?

    Dziękuję za zaangazowanie w rozmowe i życzę miłego dnia początkujący
    przedsiębiorca
    Piotrek

  • 6. Data: 2004-07-23 13:27:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jul 2004, Łukasz Kaliński wrote:

    >+ Użytkownik "Niki_Piotr" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    >+ ----->czyli facet z DG chce sprzedać, ale nie firmę, tylko
    >+ wyposażenie+materiały+pozostałe?

    ...chyba w przepisach to występuje jako "przedsiębiorstwo" :)
    Nie bić za czepianie się :)

    [...]
    >+ > Jest to małe miasto w woj świętokrzyskim niestety czeka się nieco dłużej
    >+ > na formalności związane z DG
    >+ A może bombonierka/kawa trochę by pomogły?
    >+ ;-)

    ...może pomóc:
    - sama argumentacja ;) (w UM)
    - osobiste zawiezienie wpisu do jednostki GUS nadającej REGON: oddziały
    terenowe (czy jak im tam) tylko przesyłają "papier" do jednostki
    wojewódzkiej (i to trwa do 2 tygodni).
    Mapka tu:
    http://sp.stat.gov.pl/urzedy/index.htm

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 7. Data: 2004-07-23 14:04:37
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

> [...]
    > otworzę?)
    > Sprawdziłem facet jest Vatowcem. I co w takim przypadku ja też muszę

    Nie musisz być, ale możesz.

    > Czy prowadząc tego typu działalność lepiej być Vatowcem czy nie
    > (obroty ok 7000 zł) koszty 3 pracowników i 900 zł czynsz za wynajem. Co
    > jest w takim przypadku korzystniejsze ?

    Obroty 7000 miesięcznie - zaczynasz DG, zwolnienie podmiotowe z vat (5
    miesięcy do końca roku) do ok. 19000 zł obrotu - więc po niecałych 3 m-cach
    i tak obligatoryjnie zostajesz vatowcem.

    Ja 'piję' w innym kierunku:
    jeżeli kupujesz od niego maszyny (a wiem, że to nie są małe kwoty) to jeżeli
    vatowcem nie będziesz (a maszyny będą ovatowane), vatu sobie nie odliczysz i
    możesz być sporo 'w plecy'.

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 8. Data: 2004-07-23 14:13:54
    Od: Niki_Piotr <w...@g...pl>

    Serdecznie dziękuję za wszystkie wskazówki i pozdrawiam wszystkich

  • 9. Data: 2004-07-23 19:47:58
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

> [...]
    jeżeli
    > vatowcem nie będziesz (a maszyny będą ovatowane), vatu sobie nie odliczysz

    Ale do czasu przejścia na VAT będzie mu zostawało więcej z obrotów. Po
    wejściu na VAT, jak jest napisane w nowej ustawie VAT, można, "za zgodą
    kogośtam z US", odliczyć VAT z istniejących faktur, zdobytych przed wejściem
    na VAT :)

    Pozdrawiam, Juliusz Romanowski

  • 10. Data: 2004-07-23 20:36:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jul 2004, Julek wrote:
    [...Łukasz...]
    >+ > możesz być sporo 'w plecy'.
    >+
    >+ Ale do czasu przejścia na VAT będzie mu zostawało więcej z obrotów.

    Zależy ile taka pralnia wydaje na zakupy oVATowane (nie wiem) !

> [...]
    >+ kogośtam z US", odliczyć VAT z istniejących faktur, zdobytych przed wejściem

    I sądzisz iż US zgodzi się na odliczenie VATu od *środków trwałych* ??
    Bo ja nie...
    Idea przepisu jest taka żeby podatnik mógł odliczyć VAT od tych towarów
    i materiałów do których będzie musiał go doliczyć. A uznaniowość decyzji
    raczej pozbawia broni w postaci dywagacji "ST to też towar w rozumieniu
    ustawy o VAT"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)