  • Data: 2005-03-04 10:37:23
    Temat: Re: Ulga remontowa a zameldowanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 2 Mar 2005, witek wrote:

    > + ponton wrote:
    > + > Wg mnie chodzi o akt notarialny (tytuł własności)
    > + >
    > + albo protokoł zdawczo-odbiorczy mieszkania
    > +
    > + Umowa przedwstępna niestety za mało.

    Hm... Mógłbyś wyłożyć który składnik "tytułu prawnego" masz na
    myśli ?
    Bo widzę to tak:
    - jeśli o protokole mowa to może chodzić o to czy mieszkanie jest
    "używane" (czyli "nadaje się do remontu" :>), ale nie ma to
    nic wspólnego z "tytułem prawnym" do mieszkania
    - jeśli chodzi o umowę przedwstępną - to z założenia tytułu prawnego
    do lokalu ona nie daje (stanowi tylko roszczenie do zawarcia
    właściwej umowy), jednak IMO to nie wyklucza takiej możliwości
    iż w jej ramach przyszły nabywca *uzyskuje* prawo użytkowania
    lokalu - czyli pożądany "tytuł prawny". W sumie można by
    rozpatrywać czy nie będzie to umowa "wiązana": użyczenie plus
    umowa wstępna sprzedaży lub najem plus umowa wstępna sprzedaży;
    a w myśl K.C. nagłówek na papierze się nie liczy :) - więc
    "tytuł prawny" (jeśli ZAPISANO w umowie że będzie wolno mieszkać
    - lub "dokona się wydania" - PRZED dokonaniem sprzedaży !) jak
    najbardziej może istnieć.
    Tyle, że sam "tytuł prawny" to za mało - bo jeśli "wydana" będzie
    *budowa* to remontować nie ma co... ;) !

    Dobrze rozumiem iż odnosisz się NIE do kwestii "posiadania tytułu
    prawnego" a "posiadania tytułu do niemieszkania" ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)