  • 1. Data: 2004-10-22 14:53:30
    Temat: Ulga za internet
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Podobno można odliczyć od dochodu do 760zł. Problem dla mnie podstawowy -
    nie mam faktury VAT ponieważ nie potrzebowałem jej. Mam umowę na czas
    nieokreślony oraz bankowe dowody przelewu. Czy istnieje jakaś możliwość aby
    mój provider wystawił mi fakturę 'zbiorczą' na cały rok 2004? Czy dla US
    wystarczy umowa + dowody wpłat - bo z tego co widać to trzeba mieć faktury?
    Ktoś ma jakiś pomysł jak mimo wszystko uzyskać odliczenie?

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 2. Data: 2004-10-22 15:16:24
    Temat: Re: Ulga za internet
    Od: "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@w...szczecin.pl>

    Sebol wrote:
> [...]
    > wystarczy umowa + dowody wpłat - bo z tego co widać to trzeba mieć faktury?
    > Ktoś ma jakiś pomysł jak mimo wszystko uzyskać odliczenie?

    Hej, za 2004 to nie będzie działac :) Dopiero od 1.01.2005, co oznacza
    że poproś ISP o wystawianie faktur VAT od 1.01 i starczy, a rozliczenie
    będziesz z tym odliczeniem robił DOPIERO po 1.01.2006!!

    TLZ

  • 3. Data: 2004-10-22 15:18:04
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości

    > Ktoś ma jakiś pomysł jak mimo wszystko uzyskać odliczenie?

    Ja mam taki, ze nawet jesli to sie utrzyma, to bedzie z tego mozna
    skorzystac w roku 2005 a nie w 2004 i bedzie dotyczylo wydatkow z roku 2005
    a nie z lat poprzednich...

    marekz

  • 4. Data: 2004-10-22 15:19:01
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 22 paź o godzinie 16:53, na pl.soc.prawo.podatki, Sebol napisał(a):

> [...]
    > wystarczy umowa + dowody wpłat - bo z tego co widać to trzeba mieć faktury?
    > Ktoś ma jakiś pomysł jak mimo wszystko uzyskać odliczenie?

    To tylko 152,00 "zwrotu" ;)
    Gdzie jest, prócz telixa dokładne info?
    I odliczanie można już stosować za 2004r ??

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 5. Data: 2004-10-22 18:53:22
    Temat: pytanie
    Od: Pi-Rat<p...@v...fr>

    nie wiecie, czy bedzie mozna odliczac f-ry od providerow (stale lacza)
    czy tylko za dostep modemowy TP SA?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-10-22 20:15:19
    Od: "Wildcat" <w...@s...com.kasuj.to>

    > I odliczanie można już stosować za 2004r ??

    Decyzje o tym co i w jakiej wysokosci mozna odliczyc zapadaja rok
    wczesniej.... poczekaj jeszcze rok na realizacje tej ulgi.

    -----------------
    Pozdrawiam,
    Wildcat

  • 7. Data: 2004-10-23 09:32:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Oct 2004, Wildcat wrote:

    >+ > I odliczanie można już stosować za 2004r ??
    >+
    >+ Decyzje o tym co i w jakiej wysokosci mozna odliczyc zapadaja rok
    >+ wczesniej.... poczekaj jeszcze rok na realizacje tej ulgi.

    Tak wKF: z zasady tak jest jak piszesz :)
    Natomiast przeciwskazań aby ulga mogła obowazywać np. od 1.XII.2004
    formalnie nie ma: zabronione jest NAKŁADANIE nowych podatków
    po 1.XII. roku poprzedniego, ale o ile wiem OBNIŻAĆ wolno :)
    Przykładem jest zwolnienie (w trakcie roku) z podatku któregoś
    ze składników "samochodowych" (znaczy: delegacje czy jazdy, nie
    pamiętam).
    Mi się *wydaje* że ulga będzie zsynchronizowana z nałożeniem VATu
    22% na owe usługi :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 8. Data: 2004-10-23 14:25:38
    Od: "pio" <p...@i...pl>

    Mam dzialalnosc gosp. jednoosobowa KPiR + VAT (zasady ogólne). Załozylem
    sobie internet na firme i dostaje co m-c fakture (vat 0%) - odliczam ja co
    m-c jako koszt - cos zle robie??? i jak to sie ma do tej ulgi????

    Pozdrowienia pio

  • 9. Data: 2004-10-23 21:48:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Oct 2004, pio wrote:

    >+ Mam dzialalnosc gosp. jednoosobowa KPiR + VAT (zasady ogólne). Załozylem
    >+ sobie internet na firme i dostaje co m-c fakture (vat 0%)

    Nie wierzę. "ZW" może tak ;)

    >+ - odliczam ja co
    >+ m-c jako koszt - cos zle robie???

    A skąd takie podejrzenie ? Czyżby internet w f-mie był ci
    NIEPOTRZEBNY ? :)

    >+ i jak to sie ma do tej ulgi????

    Pewnie nijak. Sądzę że będzie dotyczyła wyłącznie *osobistego*
    korzystania z internetu (czyli "nie na firmę") :)
    No, chyba że w ramach "poprawek i uściśleń językowych" jakiś
    polonista polonizator coś wymłodzi... w zeszłym roku po takim
    "poprawieniu" niezgodnie z Konstytucją zmieniano ustawę
    o podatku dochodowym właśnie (bo już w grudniu, sławne "a/ą").

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 10. Data: 2004-10-23 23:25:01