    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ulgowy ZUS
    Date: Tue, 25 Sep 2007 19:05:44 +0200

    Dnia Tue, 25 Sep 2007 10:03:09 +0200, t...@o...pl napisał(a):

> [...]

    Dokładnie tak :)

    > Aż tak prosto? W momencie rozpoczynania DG przyslugiwało mu prawo do
    > ulgowego ZUSu,
    > ale go nie płacił bo nie musiał. Czy to ma oznaczać że stracił prawo do
    > ulgi?

    Nie stracił, tylko nie skorzystał przez te miesiące, kiedy był ubezpieczony
    z innego tytułu.
    Było niedawno na grupie pytanie o kod tytułu do ubezpieczenia dla tych
    "ulgowych" ZUS-ów.
    Słusznie ktoś podał, że jest to 05 70 00. Pamiętam, że już wtedy pisałam o
    tym, że ważne jest, aby osoba zgłaszająca działalność, która byłaby
    uprawniona do skorzystania z ulgi, mimo, że zgłasza się tylko do
    ubezpieczenia zdrowotnego, bo jest "na etacie", zastosowała ten kod. I nie
    należy zwracać uwagi, że Płatnik "krzyczy", że to błąd. Mimo protestów
    nawet wysłać się elektronicznie takie zgłoszenie da, o dziwo... ;)

    Do czego dążę?
    Informacja jest niestety tylko potwierdzona telefonicznie, więc proszę na
    mnie za głośno nie krzyczeć ;)

    Jeśli wtedy osoba zgłosi się z kodem 05 10 00, to według panienki z ZUS-u
    skorzystać już w razie utraty etatu z ulgi nie może. Poparcia w przepisach
    nie widziałam i być może sprawa byłaby do uratowania.

    Ale jeśli zgłosi się prawidłowo, to w takim przypadku, o jakim pisze
    Quental, ZUS nie będzie robił żadnych wstrętów i przyjmie właściwe
    zgłoszenie. Przy czym oczywiście ten okres będzie się liczył nie od dnia
    przystąpienia do ub.społecznych, ale od początku zgłoszenia działalności,
    bo od wtedy przysługiwałaby ulga, gdyby nie było zwolnienia z tytułu innego
    ubezpieczenia.

    I już :)

    --
    Pozdrawiam,