  • 1. Data: 2011-09-07 12:29:55
    Temat: Umowa/Zlecenie
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Witam
    Doczytalem sie ze zwolnienie z placenia skladek ZUS
    dotyczy studentow do 26 r. zycia
    w przeciwny wypadku wszystkie skladki (z dobrowolnoscia skladki na chorobowe)
    A jak jest z emerytem ktory posiada ubezpieczenie z tyt. emerytury/renty
    - tez jest obowiazek odprowadzania skladek miesiecznych czy nie koniecznie ?

  • 2. Data: 2011-09-07 16:17:26
    Temat: Re: Umowa/Zlecenie
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2011-09-07 14:29, Waldek pisze:
> [...]
    > A jak jest z emerytem ktory posiada ubezpieczenie z tyt. emerytury/renty
    > - tez jest obowiazek odprowadzania skladek miesiecznych czy nie

    Niestety w takim przypadku opłacanie składek jest konieczne. Mało tego
    taki przychód należy zgłosić w zusie (do końca lutego następnego roku).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2011-09-07 20:03:21
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm> napisał w wiadomości

    > Niestety w takim przypadku opłacanie składek jest konieczne. Mało tego
    > taki przychód należy zgłosić w zusie (do końca lutego następnego roku).

    Dzieki

    A jezeli umowa/zlecenie jest zawarta np. na 6 miesiecy na okreslona kwote
    brutto np. 3000zl i nie jest zawarty w umowie sztywny czas pracy
    ani regularnosc jej wykonywania ani ze bede placil jej co miesiac 1/6 z
    kwoty umowy
    tylko np. jednorazowo po zakonczeniu umowy
    /wzywam ta osobe do pomocy tylko wtedy kiedy ja potrzebuje/
    to czy mozna nalezne skladki odprowadzic do ZUS jednorazowo na koniec umowy
    wyliczone od tej kwoty brutto, czy musi to byc cyklicznie co miesiac w
    wysokosci 1/6 z tych 3000 ?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-09-08 06:16:38
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 07 Sep 2011 22:03:21 +0200, Waldek napisał(a):

> [...]
    > odprowadzic do ZUS jednorazowo na koniec umowy wyliczone od tej kwoty
    > brutto, czy musi to byc cyklicznie co miesiac w wysokosci 1/6 z tych

    Składki płaci się nie od umowy, a od kwot rzeczywiście wypłaconych w
    danym miesiącu.

  • 5. Data: 2011-09-08 06:18:19
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 07 Sep 2011 18:17:26 +0200, Nikiel ;) napisał(a):

    > Niestety w takim przypadku opłacanie składek jest konieczne. Mało tego
    > taki przychód należy zgłosić w zusie (do końca lutego następnego roku).

    Jak już piszesz takie rzeczy to napisz ściśle. Konkretnie czy dotyczy to
    także normalnego nie wcześniejszego emeryta.

  • 6. Data: 2011-09-08 07:39:02
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    > to czy mozna nalezne skladki
    >
    > Składki płaci się nie od umowy, a od kwot rzeczywiście wypłaconych w
    > danym miesiącu.

    Dzieki.
    widze ze najwyzszy czas podziekowac tepej babie
    ktora "prowadzi mi" ksiegowosc - raptem kilka faktur miesiecznie :[

  • 7. Data: 2011-09-08 07:59:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Sep 2011, Waldek wrote:

    > Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał
    >
    > Dzieki.

    Powiedz jeszcze do kompletu, że te policzone "od umowy"
    a nie "od wypłaty" wynagrodzenia masz wliczone w KUP?
    To by implikowało jakieś korekty i zaległości podatkowe.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2011-09-08 13:11:21
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Powiedz jeszcze do kompletu, że te policzone "od umowy"
    > a nie "od wypłaty" wynagrodzenia masz wliczone w KUP?
    > To by implikowało jakieś korekty i zaległości podatkowe.

    Nic nie mam jeszcze policzone, bo dopiero chce zawrzec taka umowe
    i stad pytam przed a nie po fakcie ;)
    Dla mnie wygodniej byloby jednorazowo odprowadzic te skladki
    od calosci kwoty umowy, ale rozumiem ze w takim ukladzie
    musialbym tej osobie przez pol roku nie dac ani grosza
    - nawet zaliczkowo ?

  • 9. Data: 2011-09-08 15:50:26
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2011-09-08 08:18, jureq pisze:

    > Jak już piszesz takie rzeczy to napisz ściśle. Konkretnie czy dotyczy to
    > także normalnego nie wcześniejszego emeryta.

    Normalnego emeryta nie dotyczy.

    Ten kto pobiera rentę/wcześniejszą emeryturę wie, że ma obowiązek
    informowania zusu o tym ile zarobił w poprzednim roku. O ile umów
    nieoskładkowanych (umowy o dzieło) nie musi zgłaszać, o tyle umowy
    zlecenia tak.

    Ci co pobierają zasiłek przedemerytalny też muszą zgłaszać zusowi (ale
    oni do końca kwietnia).