  • 1. Data: 2011-09-05 15:21:21
    Temat: Różnice kursowe - nowelizacja
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Swego czasu był to gorący temat na grupie - m. in. ze względu na
    rozbieżne wiążące interpretacje. A teraz "miszczowie" z Wiejskiej
    zrobili nowelizację:

    http://www.podatki.biz/artykuly/4_15095.htm?idDzialu
    =4&idArtykulu=15095

    Było:

    4. Jeżeli przy obliczaniu wartości różnic kursowych, o których mowa w
    ust. 2 i 3, nie jest możliwe uwzględnienie faktycznie zastosowanego
    kursu waluty w danym dniu, przyjmuje się kurs średni ogłaszany przez
    Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego ten dzień.

    Będzie:

    4. Przy obliczaniu różnic kursowych, o których mowa w ust 2 i 3,
    uwzględnia się kursy faktycznie zastosowane w przypadku sprzedaży lub
    kupna walut obcych oraz otrzymania należności lub zapłaty zobowiązań. W
    pozostałych przypadkach, a także gdy do otrzymanych należności lub
    zapłaty zobowiązań nie jest możliwe uwzględnienie faktycznie
    zastosowanego kursu waluty w danym dniu, stosuje się kurs średni
    ogłaszany przez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia roboczego
    poprzedzającego ten dzień.

    Na mój skromny gust to tak jakby dziwna ta zmiana jest.
    Gdybym nie czytał dziennikarskiej twórczości to bym pomyślał że w
    zasadzie nic się nie zmienia.

    Tomek

  • 2. Data: 2011-09-05 16:22:39
    Temat: Re: Różnice kursowe - nowelizacja
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-09-05 17:21, tomek wrote:
> [...]
    >
    > Na mój skromny gust to tak jakby dziwna ta zmiana jest.
    > Gdybym nie czytał dziennikarskiej twórczości to bym pomyślał że w

    Na pierwszy rzut oka kurs sprzedaży/kupna banku można stosować wyłącznie
    przy fizycznym przewalutowaniu. I to jest zdaje się podstawowa zmiana.

    Tak więc w szczególności moja interpretacja wiążąca niestety się
    unieważni :-(

    Piotrek

  • 3. Data: 2011-09-05 17:46:35
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 05.09.2011 18:22, Piotrek wrote:

    > Na pierwszy rzut oka kurs sprzedaży/kupna banku można stosować wyłącznie
    > przy fizycznym przewalutowaniu. I to jest zdaje się podstawowa zmiana.

    Załóżmy że wpływa na konto 100EUR (należność). Poprzednio było:

    Jeśli "nie jest możliwe uwzględnienie faktycznie zastosowanego kursu
    waluty" "przyjmuje się kurs średni ogłaszany przez Narodowy Bank Polski"

    - czyli:
    1. Bierze się "kurs faktycznie zastosowany" i się go "uwzględnia"
    2. Jeśli nie jest możliwe owo "uwzględnienie", na ratunek przychodzi NBP

    A teraz będzie:

    "uwzględnia się kursy faktycznie zastosowane" chyba że "do otrzymanych
    należności nie jest możliwe uwzględnienie faktycznie zastosowanego kursu
    waluty w danym dniu" wtedy "stosuje się kurs średni ogłaszany przez
    Narodowy Bank Polski"

    - czyli:
    1. "uwzględnia się kursy faktycznie zastosowane"
    2. Jeśli nie jest możliwe owo "uwzględnienie", na ratunek przychodzi NBP

    Ja tutaj nie widzę zmiany..

    > Tak więc w szczególności moja interpretacja wiążąca niestety się
    > unieważni :-(

    Nie martw się - moja też :)

    Tomek