    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Thu, 11 Jul 2013 14:22:57 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Umowa darowizny.

    On Thu, 11 Jul 2013, Kamil Jońca wrote:

    > Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:
    >
    > [...]
    > Przelew niestety miał tytuł "przesunięcie środków".

    No to już masz wyjaśnienie, dlaczego skarbówka zbiera dowody
    na to, iż była to darowizna.

    > Rozumiem. Czyli podstawy na dobrą sprawę nie ma,

    Podstawą jest art.180 Ordynacji:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,23,63,767,61
    442,20140101,dowody.html
    ---
    Art. 180.
    § 1. Jako dowód należy dopuœcić wszystko, co może przyczynić
    się do wyjaœnienia sprawy, a nie jest sprzeczne z prawem.
    ---

    Z obu stron. Znaczy skarbówka ma prawo zbierać dowody
    i Ty masz prawo zbierać dowody. Na razie zbierają "dowody
    bezsporne", jak masz i dasz to być może wystarczy do
    zamknięcia sprawy.
    Jak nie, to być może będą dalej "wyjaśniać", w tym być
    może wzywając drugą stronę albo i świadków, jak uznają
    że ktoś "nada się na świadka" z jakiegoś powodu.
    Oczywiście celem zebrania pisemnych oświadczeń "pod
    odpowiedzialnością", jak masz w przepisie dalej.

    > Teraz ciąg dalszy:
    > Zadzwoniłem do skarbówki. I powiedzieli, ze mogę to wysłać mailem skan
    > umowy do osoby prowadzącej moją sprawę.
    > Czy z waszego doświadczenia wynika, że wystarczy tak zrobić, czy też
    > jednak nie należy im ufać i tylko poczta?

    Ale na razie jest taki etap, że "US chce umowy", przecież to
    nie jest postępowanie w którym chcą Cię wsadzić za brak umowy.
    Krótko mówiąc - IMO zdecydowanie "wystarczy", pod warunkiem
    niżej (że masz taką umowę, "prawdziwą" a nie falsyfikat).
    Jak już będą chcieli :P to pokażesz umowę i tyle - i tu "witek"
    dość dobitnie Ci wyjaśnił jakie jest ryzyko jeśli ta umowa
    NIE JEST PRAWDZIWA, zaś formalnie w ustępie drugim masz odesłanie
    do de facto art.233KK:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,220,9717
    ,20120531,przestepstwa-przeciwko-wymiarowi-sprawiedl
    iwosci.html

    pzdr, Gotfryd