  • Data: 2004-06-19 11:21:05
    Temat: Re: Umowa najmu/użyczenia, a lokal spółki cywilnej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 19 Jun 2004, Slayer wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
    >+ wiadomości
    >+
    >+ > >+ użyczasz spółce, nie wspólnikowi, to spółka ma mieć prawo do lokalu...
    >+ >
    >+ > Slayer... sprzeciw. Spółka cywilna NIE MOŻE mieć jakichkolwiek praw
    >+ > i obowiązków, skoro nie jest osobą !
    >+ >
    >+ no tak.., ale jak inaczej niż na podstawie użyczenia (o ile oczywiście ma to
    >+ być nieodpłatne) przedstawić prawo własności w US??

    Podywagujmy:
    1. "Właściciel A użycza panu B w celu i zakresie prowadzenia wspólnej
    z nim, w ramach spółki S.C. >>PROBA KONCEPTU A, B<< pomieszczenia
    znajdujacego się..."
    2. "Właściciel A udziela panu B prawa do korzystania z...[i jak wyżej]..."

    A złożyć wypadnie zarówno dokument świadczący o prawie własności
    "A" jak i umowy użyczenia lub prawie do korzystania "B" :)
    IMHO oczywiście. Gdzieś oszukuję ? ;)

    [...]
    >+ > ani kosztu, bo on korzysta ze *swojego* majątku) a osobno i inaczej
    >+ > korzystanie przez wpólnika) - to widziałem je na pewno w prasie :)
    >+
    >+ ta, niby się zgadza, to dopiero porąbane

    Nie zaprzeczam :) że "trochę" ;) komplikuje ujęcie księgowe :)
    Ale w końcu nie ma obowiązku żeby wszystko co jest zapisane w KPiR
    musiało być uznane za koszt (w skrajnym przypadku jak US "coś
    z KUP wyrzuci" to przecież nie przepisuje się KPiR !) tak że
    papierkologię obejść się *da*. Wcale nie mówię że będzie to
    prosto i jasno wyglądało :)
    I proszę MNIE nie bić za to że usiłuję poukładać sobie logicznie
    *obowiązujące* przepisy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)