  • 11. Data: 2007-06-27 00:43:57
    Temat: Re: Umowa o dzieło czy zlecenie
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "mvoicem" <m...@g...com> wrote in message
    news:pan.2007.06.27.00.35.51@gmail.com...

    > IMHO różnica między UZ a UoD jest taka, że w jednej chodzi o to żeby
    > "sprzątać" a w drugiej żeby "posprzątać" (chociaż miewam czasem
    > wątpliwości czy to jest tak prosto rozróżnić ;) ).

    to bardziej będzie różnica między umową o pracę a umową zleceniem.
    W umowie o pracę, masz sprzątać (w określonych godzinach i pod dyktando
    przełozonego)
    w umowie zleceniu masz posprzątać ściśle i wcześniej określone "coś" i
    nikogo nie obchodzi kiedy i jak to zrobisz. Ma być posprzątane do określnego
    terminu.

    Idąc twoim tropem to umowa o dzieło byłaby wtedy gdybyś napisał, że mają
    powstać czyste schody i wykładziny.
    Porblem w tym, że te schody i wykładziny już są. A samą "czystość" jako taką
    ciężko zmaterializować.

  • 12. Data: 2007-06-27 08:37:53
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 26 Jun 2007 19:43:57 -0500, witek napisał(a):

> [...]
    > nikogo nie obchodzi kiedy i jak to zrobisz. Ma być posprzątane do określnego

    A mnie ktoś kiedyś uczył, że umowa zlecenie jest "umową starannego
    działania" a nie "umową rezultatu".......

  • 13. Data: 2007-06-27 08:47:15
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 27-06-2007 o 10:37:53 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    napisał(a):

    > A mnie ktoś kiedyś uczył, że umowa zlecenie jest "umową starannego
    > działania" a nie "umową rezultatu".......

    Panowie, wpadacie w absurdy wyższości jednych świąt na drugimi.

    W końcu kiedyś nie było KC i ludzie żyli bez takich bezsensownych
    problemów :)

  • 14. Data: 2007-06-27 08:53:01
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 27 Jun 2007 10:47:15 +0200, t...@o...pl napisał(a):

    > W końcu kiedyś nie było KC i ludzie żyli bez takich bezsensownych
    > problemów :)

    A tak na marginesie: co obowiązywało przed Kodeksem Napoleona wprowadzonym
    u nas bodaj że w 1807 r.?

  • 15. Data: 2007-06-27 09:15:43
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 27-06-2007 o 10:53:01 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    napisał(a):

    > A tak na marginesie: co obowiązywało przed Kodeksem Napoleona
    > wprowadzonym
    > u nas bodaj że w 1807 r.?

    Coś na pewno było, bo jakies podstawowe prawa muszą być,
    ale umów o dzieło i zleceń czy leasingów nie wyszczególniali chyba :)

  • 16. Data: 2007-06-27 13:17:56
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote in message

    > A mnie ktoś kiedyś uczył, że umowa zlecenie jest "umową starannego
    > działania" a nie "umową rezultatu".......

    Bo jest. Jak się będziesz strał sprzątac "starannie" to raczej można
    założyć, że będzie posprzątane.

  • 17. Data: 2007-06-27 14:36:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Jun 2007, witek wrote:

    > "mvoicem" <m...@g...com> wrote
    >
    > to bardziej będzie różnica między umową o pracę a umową zleceniem.
    > W umowie o pracę, masz sprzątać (w określonych godzinach i pod dyktando
    > przełozonego)

    Tak, bez względu na skutek.

    > w umowie zleceniu masz posprzątać ściśle i wcześniej określone "coś" i
    > nikogo nie obchodzi kiedy i jak to zrobisz. Ma być posprzątane do określnego
    > terminu.

    Nie, to jest umowa o dzieło.
    Umowa o usługę do której stosuje się zasady umowy zlecenia dotyczy
    starannego sprzątania - ma robić zgodnie z umową i starannie, jak
    się nie da to sie nie da (a zapłata się należy).

    > Idąc twoim tropem to umowa o dzieło byłaby wtedy gdybyś napisał, że mają
    > powstać czyste schody i wykładziny.

    Mówisz ze wartość niematerialna nie może być celem umowy o dzieło?
    Mam na myśli "czystość" (rzeczownik, nie przymiotnik).
    Hmmm.

    > Porblem w tym, że te schody i wykładziny już są. A samą "czystość" jako taką
    > ciężko zmaterializować.

    No to pytam j.w. :)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2007-06-27 15:04:40
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 27 Jun 2007 08:37:53 +0000, jureq napisał(a):

    > A mnie ktoś kiedyś uczył, że umowa zlecenie jest "umową starannego
    > działania" a nie "umową rezultatu".......

    O to to wlaśnie miałem na myśli.

    Nijak "posprzątać" nie pasuje mi do "umowy starannego wykonania".

    p. m.

  • 19. Data: 2007-06-27 15:06:05
    Od: mvoicem <m...@g...com>

> [...]

    > Panowie, wpadacie w absurdy wyższości jednych świąt na drugimi.
    >
    > W końcu kiedyś nie było KC i ludzie żyli bez takich bezsensownych

    Te absurdy wyższości .... mają całkiem policzalny wymiar. Bo od jednej
    umowy się ZUSu nie płaci, od drugiej się płaci (chociaż wygląda na to że
    nie zawsze). A prawie 50% wynagrodzenia w wielu sytuacjach piechota nie
    chodzi.

    p. m.

  • 20. Data: 2007-06-27 15:20:36
    Temat: [OT]Re: Umowa o dzieło czy zlecenie
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 27 Jun 2007 16:36:24 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    [...]
    > Mówisz ze wartość niematerialna nie może być celem umowy o dzieło? Mam
    > na myśli "czystość" (rzeczownik, nie przymiotnik). Hmmm.

    Czystość nie jest przymiotnikiem przecież ...

    p. m.