  • 1. Data: 2003-03-30 20:04:20
    Temat: Umowa o dzieło + faktura VAT + padatek -- JAK ???
    Od: "Roman Szalla" <h...@m...nospam.pl>

    Witam wszystkich grupowiczów,

    Wykonałem stronę internetową na podstawie umowy o dzieło, którą zawarłem z
    moim zleceniodawcą. Niedługo będzie termin odbioru dzieła (strony).

    Czy wg obowiązującego prawa muszę :
    - wystawić fakturę VAT za wykonaną pracę
    - rachunek

    Jeżeli tak to jak to zrobić. Jak powinna taka faktura / rachunek wyglądać. W
    umowie nie było nic wspomniane o fakcie iż muszę wystawić fakturę. Posiadam
    jedynie numer NIP.

    Kto odprowadza podatek od umowy o dzieło ? Wykonawca czy zlecający ? Do
    jakiej kwoty (około) brutto jest zwracany podatek ? Cena za wykonanie strony
    to 1400 zł brutto. Czy w przypadku nie uzyskania innych dochodów w przeciągu
    tego roku mogę liczyć na zwrot podatku VAT ?

    --
    Z gory serdecznie dziekuje wszystkim za pomoc.

    ----
    pozdrawiam
    Roman Szalla

    GG: 1557652
    mail: h...@p...NOSPAM.wp.pl

  • 2. Data: 2003-03-30 20:09:40
    Temat: Re: Umowa o dzieło + faktura VAT + padatek -- JAK ???
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Roman Szalla" <h...@m...nospam.pl> napisał w wiadomości
    > Czy wg obowiązującego prawa muszę :
    > - wystawić fakturę VAT za wykonaną pracę
    > - rachunek

    rachunek

    > Kto odprowadza podatek od umowy o dzieło ? Wykonawca czy zlecający ?

    zlecajacy w Twoim imieniu (20%)

> [...]
    przeciągu
    > tego roku mogę liczyć na zwrot podatku VAT ?

    nie, zadnego VAT nie placisz, wiec i zadnego VAT ci nikt nie odda.
    pdof

    tak, jezeli nie bedziesz mial wiecej dochodu, zwroca ci podatek jak sie
    rozliczysz z roku w US.

  • 3. Data: 2003-03-30 20:16:57
    Od: "Roman Szalla" <h...@m...nospam.pl>

    > rachunek

    Jak wystawic taki rachunek, tzn. co napisac ?

    Cos w tym stylu ?

    "Wykonalem serwis internetowy dla firmy ......... w oparciu o umowe
    zlecenie. Za wykonana usluge otrzymalem wynagrodzenie w wysokosci 1400 zl
    brutto ...."

    Czy gdzies moge znalesc "wzor" takiego rachunku lub jakies wskazowki jak go
    napisac (wystawic) ?

    --
    Z gory serdecznie dziekuje za pomoc.

    ----
    pozdrawiam
    Roman Szalla

    GG: 1557652
    mail: h...@p...NOSPAM.wp.pl

  • 4. Data: 2003-03-30 20:24:14
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > Jak wystawic taki rachunek, tzn. co napisac ?

    w 99% firma Ci go wystawi,
    ich ksiegowosc policzy koszt wykonania, itp.

    > Cos w tym stylu ?
    > "Wykonalem serwis internetowy dla firmy ......... w oparciu o umowe
    > zlecenie. Za wykonana usluge otrzymalem wynagrodzenie w wysokosci 1400 zl
    > brutto ...."

    nie

    > Czy gdzies moge znalesc "wzor" takiego rachunku lub jakies wskazowki jak
    go
    > napisac (wystawic) ?

    kiedys bylo na grupie, poszukaj w historii lub google jezeli koniecznie
    chcesz :)

  • 5. Data: 2003-03-30 20:26:54
    Od: "Roman Szalla" <h...@m...nospam.pl>

    dziekuje za pomoc, wlasnie przegladam google ;-)

    ----
    pozdrawiam
    Roman Szalla

    GG: 1557652
    mail: h...@p...NOSPAM.wp.pl

  • 6. Data: 2003-03-31 06:48:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Mar 2003, Roman Szalla wrote:

> [...]
    >+ moim zleceniodawcą. Niedługo będzie termin odbioru dzieła (strony).

    wKF: nie zleceniodawcą (to byłoby zlecenie !) a zamawiającym.

    >+ Czy wg obowiązującego prawa muszę :
    >+ - wystawić fakturę VAT za wykonaną pracę
    >+ - rachunek

    A to zależy czy wykonałeś jako osoba prowadząca działaność w ramach
    tej działaności, czy jako osoba fizyczna takowej działalności nie
    prowadząca.
    Podejrzewam to drugie, czyli rachunek i się odniosę przykładem.

    >+ Jeżeli tak to jak to zrobić. Jak powinna taka faktura / rachunek
    >+ wyglądać.

    Mogą mieć "swój wzór". Ale nie ma przeszkód żebyś im wystawił
    własny "papier", ich rachunkowość musi go sprawdzić bo odpowiada
    za odprowadzenie podatku.

    Przykładowo:
    [...dane osobowe, NIP, numer dowodu albo inny jakiś identyfikator...]
    "Rachunek [data] wystawiony [komu]"
    [...za co...]

    Kwota umowy: 1000 zł
    koszt uzyskania: 200 zł (lub zbierasz rachunki i na tej
    podstawie wpisujesz; rachunki trzymasz *ty* !)
    podstawa opodatkowania: 800 zł
    zaliczka na podatek: 160 zł
    kwota do wypłaty: 840 zł

    i wg uznania: "kwituję odbiór zapłaty gotówką" albo "należną
    kwotę proszę przelać na konto nr xxxxxxx w banku [nazwa]

    [...]
    >+ Kto odprowadza podatek od umowy o dzieło ? Wykonawca czy zlecający ?

    Zamawiający.

    >+ Do jakiej kwoty (około) brutto jest zwracany podatek ?

    Wyjdzie ci w przyszłym roku. To jest dochód który sumuje się
    z dochodami z umów o pracę, nieryczałtową działalnością
    gospodarczą itp.

    [...]
    >+ Czy w przypadku nie uzyskania innych dochodów w przeciągu
    >+ tego roku mogę liczyć na zwrot podatku VAT ?

    Nie VAT, nie VAT. Dochodowy ci zwrócą !

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-04-01 10:54:28
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Gotfryd Smolik news -----###
    > Kwota umowy: 1000 zł
    > koszt uzyskania: 200 zł (lub zbierasz rachunki i na tej
    > podstawie wpisujesz; rachunki trzymasz *ty* !)

    a przy stronie internetowej to warto by się pokusić o *50%* kosztów (bo
    zakładam, że pomysł był własny - nie czyjaś kopia...) - i automatem
    wyliczenie kwotowe bierze w łeb ;-)

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 8. Data: 2003-04-01 20:56:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Apr 2003, hADeSik wrote:
    [...]
    >+ a przy stronie internetowej to warto by się pokusić o *50%* kosztów

    Ech, no, oczywiście.
    Ale on pisał o umowie o dzieło, nie o zapłacie z tytułu sprzedaży
    własności intelektualnej ;) !
    Powszechne używanie pojęć z KC w odniesieniu do podatków ma
    swoje wady :], fakt że nie zaprotestowałem iż "za mało danych" !

    pzdr, Gotfryd