    From: Herald <h...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa o dzieło, okres ciąży i zasiłek chorobowy
    Date: Fri, 21 Aug 2009 10:38:03 +0200

    Dnia Thu, 20 Aug 2009 21:23:03 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Nijak.
    > Zrealizować polecenie ustawowe art.354 (albo podobnego ;)),

    Czyli ma wykonać to dzieło :)

    > aby zgodnie z art.361 nie "podpaść" pod odszkodowanie.

    Czyli po zawarciu UoD powinno przestać się "stosunkować" bo nóż się zajdzie
    :))))

    > Jak najszybciej powiadomić zamawiającego o powstałej sytuacji.

    Zamawiający: - "a co mnie to obchodzi? ja chcę zamówioną stronę do końca
    grudnia, albo odszkodowanie".

    > Wcale, skoro nie zrobi.

    A takie coś nie może mieć zastosowania:
    http://www.pracuj.pl/prawo-pracy-artykuly-umowa-o-dz
    ielo-charakter-specyfika.htm#top
    "Dzieło nie musi być wykonane osobiście przez wykonawcę, chyba że wynika to
    z umowy lub z charakteru dzieła (np. wykonanie projektu przez znanego
    architekta).

    Jeżeli zamawiającemu zależy na tym, aby wykonawca osobiście wykonał dzieło,
    musi to wyraźnie zastrzec w umowie. Przy czym wykonawca może zawsze (czyli
    także wtedy, gdy musi osobiście wykonać dzieło) posługiwać się pomocnikami,
    którzy działają pod jego kierownictwem i nadzorem."

    > Nie gadaj głupot, uprzejmie proszę :)

    Czytaj wyżej.

    > Po kolei:
    >
    > - nie jest prawdą, że "nie jest ważne kto wykonuje"
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2
    _117.html
    > +++
    > Art. 645
    > § 1. Umowa o dzieło, którego wykonanie zależy od osobistych przymiotów
    > przyjmujšcego zamówienie, rozwišzuje się wskutek jego œmierci lub
    > niezdolnoœci do pracy.
    > ---

    Oczywiście, zbyt uogólniłem z tym że "każdą umowę może wykonać osoba
    trzecia".

    > A w to co napisałeś obok, mianowicie że jeśliby żona te pieniadze
    > zarobiła, to *uzyskany* dochód zostałby zaliczony do dochodów
    > *utraconych* nie do końca wierzę (choć nie takie numery już
    > wynikały z przepisów).

    Nie tylko "te" ale wszytkie jej dochody (w przypadku kiedy to kobieta
    "idzie na wychowawczy") - uznane są za utracone.
    Może Ci się przydać kiedyś:
    http://forumprawne.org/zabezpieczenie-spoleczne/3171
    3-ile-wynosi-zasilek-wychowawczy.html

    Posty uzytkownika "GEKAWK" - są merytoryczne :)
    W skrócie:
    "Trzeba zajrzeć do dwóch ustaw: Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21 poz.
    94 ze zm.) tutaj art. 186 i n. oraz do ustawy o świadczeniach rodzinnych
    (Dz. U. z 2006 r. Nr. 139 poz. 992 ze zm.)
    Tak w skrócie:
    1. jeśli jesteś zatrudniona co najmniej 6 miesięcy masz prawo do urlopu
    wychowawczego
    2. z tytułu opieki nad dzieckiem w czasie trwania w/w urlopu możesz starać
    się w urzędzie gminy(OPSie) o przyznanie dodatku do zasiłku rodzinnego.
    Wynosi on 400 zł miesięcznie. Oczywiście żeby go dostać nie możesz
    pracować.
    3. Jednym z warunków aby dostać wspomniany dodatek jest kryterium
    dochodowe. Wskazane przez Ciebie kwoty nie pozwalają na obliczenie dochodu
    na członka rodziny - to trochę bardziej skomplikowane niż porównanie
    Waszych zarobków do granicy którą wyznacza ustawa. Jeśli chcesz szerzej Ci
    to wyjaśnie ale musisz podać dużo więcej danych.

    Jeżeli przebywasz na urlopie wychowawczym możesz starać się o dodatek do
    zasiłku rodzinnego z tytułu opieki nad dzieckiem w okresie urlopu
    wychowawczego. Musisz udać się do urzędu, który w Twoim miejscu
    zamieszkania zajmuje się świadczeniami rodzinnymi i tam złożyć stosowny
    wniosek o zasiłek i wspomniany dodatek.
    Aby dostać zasiłek rodzinny a zatem również dodatek nazwijmy go
    "wychowaczy" musisz spełnić m.in. kryterium dochodowe - 504 zł na członka
    rodziny. W Twojej sytuacji dochód rodziny zostanie obliczony na podstawie
    zaświadczeń US za rok 2007 (dotyczy wniosków na okres zasiłkowy od
    1.09.2008-31.08.2009) - Twojego i męża. Dochód zostanie pomniejszony o
    składki na ubezpieczenie społeczne, należny podatek i składkę zdrowotną
    (wyliczoną według wzoru). W praktyce, pod uwagę urząd wezmie jedynie
    dochody Twojego męża, gdyż fakt, że poszłaś na urlop wychowawczy będzie
    skutkować utratą przez Ciebie dochodu - Twój dochód z 2007 r. zostanie
    odliczony od łącznego dochodu rodziny. Następnie dochód męża (po
    odliczeniach) zostanie podzielony przez 12 a następnie przez liczbę
    członków rodziny. Zakładając oczywiście że nie macie żadnych innych
    dochodów oprócz tych z pracy.
    Jak widzisz odpowiedź na Twoje pytanie nie jest możliwa w oparciu o
    informacje, które podałaś w pytaniu. Jeżeli podasz wszystkie dane mogę
    obliczyć mniej więcej ile wynosi dochód na jednego członka rodziny i czy
    dostaniesz zasiłek czy nie.

    Sama możesz to wyliczyć odejmując od dochodu mężą za 2007 (na podstawie
    PIT37) składki na ubezpieczenie społeczne, składkę zdrowotną i należny
    podatek. To co Tobie wyjdzie podziel przez 12 a następnie przez liczbę
    członków rodziny.
    Wyjdzie mniej więcej taki wynik jakiego możesz się spodziewać przy
    rozpatrywaniu sprawy przez urząd - oni stosują wzór na liczenie składki
    zdrowotnej (wychodzi trochę więcej do odjęcia). Wynik porównaj z kwotą 504
    zł. Zakładam oczywiście, że nie macie z mężem innych dochodów niż te z
    pracy.
    *Twoim dochodem się nie przejmuj bo i tak zostanie uznany za utracony.*
    W razie wątpliwości zajrzyj do ustawy o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z
    2006 r. Nr. 139 poz. 992 ze zm.). Namiar z boku pozwoli Ci ją szybko
    odnaleźć na stronie sejmowej.

    Jak widzisz Gotfryd, dochód kobiety (jeżeli ona jest na wychowawczym!)
    uznawany jest za utracony!!