  • Data: 2006-04-27 06:53:41
    Temat: Re: Umowa o dzieło., praca na czarno a fiskus
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 27 Apr 2006, Jan Werbiński wrote:

    > Sprawa jest prosta: oskarżasz ich o wykorzystywanie utworu bez zgody autora
    > i żadasz absurdalnie wysokiego odszkodowania. Łaskawie możesz przemyśleć
    > przyjęcie umowy, ale na Twoich warunkach.

    Cytuję:
    +++
    > własciciel firmy w rozmowie
    > telefonicznej stwierdził ze to nie ja robiłam grafiki
    [...]
    3. nie mam pojęcia jak się dowodzi autorstwa grafiki...
    ---

    Może rzucisz jakimiś przykładami? ;)
    Wygląda na skuteczne że przez posiadanie protokołu przekazania :>
    (jak to pisują? - "sorry Winetou"?), ew. notarialne poświadczenie
    egzemplarza (notariusz opisuje co widzi, a sztuka wydruku/kopii
    leży u niego)...
    W razie jakby to było zdjęcie rzeczywistego "trwałego" miejsca
    (krajobraz, budynek) posiadanie zdjęcia *nie*obciętego o kilka
    pikseli w odróżnieniu od sztuki wydanej zamawiającemu...
    Ale grafika? - ciekaw jestem :)

    "Pani tego nie robiła, dostała Pani egzemplarz aby go wkomponować
    w druk i przywłaszczyła sobie autorstwo, i co nam Pani zrobi?"

    Jeszcze dla porządku - bo bynajmniej nie twierdzę że wszystko
    sprzysięga się przeciw wykonawcy - co IMO przemawia "za":
    - właściciel musi umieć wskazać autora, który podpisze się
    pod oświadczeniem ze on to zrobił
    - i rozmawiamy o przypadku kiedy w ferworze walki "o swoje"
    (bez uraz i flameów poproszę, o taki skrót myślowy :>
    a walka raczej "o dokopanie dla zasady" niż "o swoje")
    właściciel gotów jest świadomie lub nie zaryzykować coś
    dwa czy trzy lata odsiadki "z praw" (BTW: ustawa PA zawiera
    zapisy o karach, to tak w ramach jednolitości prawa żeby
    była pewność że KK *nie* jest ustawą zawierającą listę
    czynów karalnych i kar za nie, reklamacje składać na
    Wiejskiej w W-wie).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)