    From: alterNative <c...@g...WYTNIJ.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa o dzieło - zleceniodawca z zagranicy
    Date: Wed, 01 Jun 2005 21:23:19 +0200

    Użytkownik Anna Beneturska napisał(a):

    > Pytania:
    > 1. Kto go płaci i komu? Czy w moim przypadku zapłaci go belgijska firma
    > polskiemu Fiskusowi czy tez firma ta zapłaci mi całość, a ja odpowiednia
    > część musze oddać fiskusowi?

    Szczerze to nie znam przepisów prawa belgijskiego w tym zakresie, ale...
    ...dowiesz sie jak otrzymasz kwity (i pieniądze;)). Prawdopodobnie
    potrącą Ci podatek, ale na pewno nic nie wpłacą do naszego UeSu.

    > 2. Umówiona kwota za usługę jest w Euro - jak wyliczyć kwotę podatku dla US
    > (według jakiego kursu)?

    Rozliczasz po kursie z dnia otrzymania gotówki lub postawienia środków
    do dyspozycji.

    Czy jeśli w tym roku nie przekroczę kwoty wolnej od
    > podatku to te 19% zostanie mi zwrócone?

    Dochody uzyskane w Belgii rozliczasz na zasadach "wyłączenia z
    progresją", czyli doliczasz te dochody do dochodów uzyskanych w Polsce w
    celu ustalenia stawki podatkowej, którą stosujesz *tylko* do dochodów
    "polskich". Więc jeżeli w Polsce nic nie zarobisz, to podatku nie zapłacisz.

    > Pozdrawiam,
    > Anulka

    Jacek (AlterNative)

    "... i tak łatwiej sie wymawia niż "uczciwy polityk."