  • 11. Data: 2008-12-12 09:09:42
    Temat: Re: Umowa pozyczki a US
    Od: "Yellow Boy" <y...@w...pl>

    Użytkownik "witek"
> [...]
    > jeżeli
    > ich przedmiotem są:
    > 1) rzeczy znajdujące się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub prawa
    > majątkowe
    > wykonywane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
    > 2) rzeczy znajdujące się za granicą lub prawa majątkowe wykonywane za
    > granicą,
    > w przypadku gdy nabywca ma miejsce zamieszkania lub siedzibę na
    > terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i czynność cywilnoprawna została
    > dokonana
    > na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

    Musza byc spelnione OBA warunki by podlegalo pod PCC!
    Pieniadze sa z Niemiec, tranzakcja ma miejsce w Niemczech,
    wiec napewno nie podlega.
    Ale mnie interesuje czy trzeba jakos poinformowac US w inny sposob?

  • 12. Data: 2008-12-12 14:59:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Yellow Boy wrote:
    > U?ytkownik "witek"
    >
    > Musza byc spelnione OBA warunki by podlegalo pod PCC!

    jakie oba warunki?

    > Pieniadze sa z Niemiec, tranzakcja ma miejsce w Niemczech,
    > wiec napewno nie podlega.

    jak sobie dwóch polaków pojedzie za odre na piwo i tam podpisze umowe
    pożyczki to uważasz, że nie podlega?
    Ja bym był ostrożny z takimi stwierdzeniami.

    > Ale mnie interesuje czy trzeba jakos poinformowac US w inny sposob?

    Jak pożyczasz od kogoś 50 zł to biegniesz do US to zgłosić?

    Zakładając, że nie podlega i nie ma obowiązku zapłacenia PCC to nie.
    I nigdy zresztą nie było i dalej nie ma takiego obowiązku.
    Był obowiązek zapłaty podatku, ale obowiązku informowania o pożyczkach
    nigdy nie było.

  • 13. Data: 2008-12-13 01:02:33
    Od: "Yellow Boy" <y...@w...pl>

    Użytkownik "witek"
    > jak sobie dwóch polaków pojedzie za odre na piwo i tam podpisze umowe
    > pożyczki to uważasz, że nie podlega?
    > Ja bym był ostrożny z takimi stwierdzeniami.
    http://www.rp.pl/artykul/56184,178872_Pozyczka_z_zag
    ranicy_bez_PCC.html

> [...]
    > I nigdy zresztą nie było i dalej nie ma takiego obowiązku.
    > Był obowiązek zapłaty podatku, ale obowiązku informowania o pożyczkach
    Okej. Dzieki.