    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa pożyczki- na odległość
    Date: Mon, 13 Oct 2008 13:29:24 +0200

    On Sun, 12 Oct 2008, Plusman wrote:

    > Użytkownik "piotrliwszic" <p...@g...com> napisał
    > najlepiej zabezpieczy Cię weksel
    > in blanko z odpowiednią umową
    ^^^^^^^^^
    > wekslową i odpowiednim procentem
    > za nie spłaconą pożyczkę w terminie,

    > Dzięki za odpowiedź.
    > Rozumiem że w następujący sposob rownież nie można zrobić:
    > - wysyłam faxem podpisaną przeze mnie umowę
    > - druga strona podpisuje umowę i faxem mi odsyła
    >
    > Dobrze myślę?

    Raczej wyjaśnij, dlaczego stajesz okoniem do wersji z wekslem?
    Weksel rozwiązuje NIE TYLKO problem "zawarcia".

    Natomiast ZDECYDOWANIE byłbym przeciwko wersji in blanco,
    szczególnie w "potocznym rozumieniu" (bez kwoty, nie 'nie na
    zlecenie' itepe), a przesyłanie takiego weksla korespondencyjnie
    to już na wersję rosyjskiej ruletki (ekonomicznej) zakrawa!
    :)
    IMO weksel w pełni wypełniony (z terminem zapłaty), nie na zlecenie,
    ewentualnie wystawiony w kilku egzemplarzach (na wypadek jakby
    zginął list, nie będzie to tożsame ze zginięciem weksla) - zajrzyj
    do przepisów jak się toto numeruje.

    pzdr, Gotfryd