  • 1. Data: 2005-10-03 06:50:03
    Temat: Umowa uzyczenia - lokalu, budynku - czy rejestrowac?
    Od: "futrzak" <f...@w...to.interia.pl>

    Witam

    Chce spisać umowę użyczenia domku, mieszkania.
    Czy jest jakiś wymóg aby rejestrować taką umowę i ew. gdzie rejestrować?

    Pozdrawiam
    AF

  • 2. Data: 2005-10-03 17:04:24
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Chce spisać umowę użyczenia domku, mieszkania.
    > Czy jest jakiś wymóg aby rejestrować taką umowę i ew. gdzie rejestrować?

    Użyczenie jest definicyjnie nieodpłatne.W niektórych sytuacjach może jednak
    być kłopotliwe i podatkotwórcze.
    Napisz dokładnie kto komu i na jakie cele.

    Pzdr-Kriss

  • 3. Data: 2005-10-04 04:44:57
    Od: "futrzak" <f...@w...to.interia.pl>

> [...]
    > jednak
    > być kłopotliwe i podatkotwórcze.
    > Napisz dokładnie kto komu i na jakie cele.

    Uzyczenie czesci domku mieszkalnego od mojego taty dla mnie.
    Czyli Ojcies uzycza synowi np. kuchnie, pokoj itp.

    Pozdrawiam
    AF

  • 4. Data: 2005-10-04 14:22:57
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > >

    > Uzyczenie czesci domku mieszkalnego od mojego taty dla mnie.
    > Czyli Ojcies uzycza synowi np. kuchnie, pokoj itp.

    Nie podlegega zgłoszeniu.Jeśli użycza Ci na cele inne niż mieszkalne np.
    prowadzenie DG - to juz inna para kaloszy.

    Pzdr-Kriss

  • 5. Data: 2005-10-05 17:32:07
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > Nie podlegega zgłoszeniu.Jeśli użycza Ci na cele inne niż mieszkalne np.
    > prowadzenie DG - to juz inna para kaloszy.

    Chcesz powiedzieć, że jeśli użycza na cele działalności gospodarczej, to
    trzeba zapłacić podatek?
    pozdrawiam
    monika

  • 6. Data: 2005-10-05 20:55:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Oct 2005, Kalina wrote:

    > Chcesz powiedzieć, że jeśli użycza na cele działalności
    > gospodarczej, to trzeba zapłacić podatek?

    ...no ja wyczytałem że pisał o zgłoszeniu (sama cytujesz)
    a nie o podatku :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-10-06 06:58:33
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > ...no ja wyczytałem że pisał o zgłoszeniu (sama cytujesz)
    > a nie o podatku :)

    oczywiście :)
    jakoś dla mnie się to łączy :)
    ok, więc że nie ma podatku nawet przy użyczeniu (członkom rodziny) na cele
    dg to jesteśmy zgodni?
    z czego więc wynika fakt, że trzeba zgłosić umowę uzyczenia w US?

    pozdr. monika

  • 8. Data: 2005-10-06 07:07:17
    Od: cef <c...@i...pl>

    Kalina napisał(a):

    > ok, więc że nie ma podatku nawet przy użyczeniu (członkom rodziny) na cele
    > dg to jesteśmy zgodni?
    > z czego więc wynika fakt, że trzeba zgłosić umowę uzyczenia w US?

    Dlaczego sądzisz, że jak zgłoszenie, to zaraz do US?

  • 9. Data: 2005-10-06 16:59:50
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > Dlaczego sądzisz, że jak zgłoszenie, to zaraz do US?

    Tu mnie masz :)
    jasne, że nie o to musi chodzić. W końcu pewnie mowa o zgoszeniu do gminy, w
    sparwie ustalenia podatku podwyższonego od nieruchomości.

    dzięki - jakoś się tak w tych podatkach do us zaślepiłam

    pozdr. monika

  • 10. Data: 2005-10-07 14:23:25
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Chcesz powiedzieć, że jeśli użycza na cele działalności gospodarczej, to
    > trzeba zapłacić podatek?
    > pozdrawiam
    > monika

    No cóż - odwrócę piłeczkę i zapytam przewrotnie - a nie trzeba ?
    Nieodpłatność nie oznacza braku wartości.

    I nie mówię o zgłoszeniu tylko o podatku.Sprawa wymiaru opłat przez gminę przy
    zmianie przeznaczenia lokalu to inna opowieść.

    Pzdr-Kriss