  • 11. Data: 2005-10-07 21:39:24
    Temat: Re: Umowa uzyczenia - lokalu, budynku - czy rejestrowac?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Oct 2005, Kriss wrote:

    > No cóż - odwrócę piłeczkę i zapytam przewrotnie - a nie trzeba ?
    > Nieodpłatność nie oznacza braku wartości.

    ...a nie bylo mowy o użyczeniu synowi ?

    "...nie określa się wartości rynkowej...a wydatki związane z lokalem
    nie stanowią KUP".
    Tak stanowi ustawa :)

    > I nie mówię o zgłoszeniu tylko o podatku.

    ...ale chyba wątek się rozwodnił i konkrety umknęły :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2005-10-08 12:42:09
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > No cóż - odwrócę piłeczkę i zapytam przewrotnie - a nie trzeba ?
    > Nieodpłatność nie oznacza braku wartości.

    Moim zdaniem nie ma posatku - PCC na 100% bo to nieodpłatne uzyczenie,
    natomiast jeśli chodzi o dochodwy to nie ustala się warości czynszowej jeśli
    osobą biorącą w uzywanie jest członek rodziny.

    pozdr. monika

  • 13. Data: 2005-10-10 13:44:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Oct 2005, Kalina wrote:

    > Moim zdaniem nie ma posatku - PCC na 100% bo to nieodpłatne uzyczenie,

    Czekaj, czekaj.
    Jakie PCC, od czego: od umowy użyczenia ???

    > natomiast jeśli chodzi o dochodwy to nie ustala się warości czynszowej jeśli
    > osobą biorącą w uzywanie jest członek rodziny.

    ...czyli dochodowy mamy z głowy i tu się zgadzamy.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2005-10-10 21:01:11
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > Czekaj, czekaj.
    > Jakie PCC, od czego: od umowy użyczenia ???

    taaaa.... spróbuj zadzwonić do działu PCC w Otwocku - tam ci powiedzą, że
    jeśli chodzi o umowę nieodpłatnego użyczenia przez wspólnika na rzecz s.c.
    to.... uwaga: płaci się PCC !!!
    Tłumaczyłam Pani, że chodzi o NIEODPŁATNE uzyczenie, ale się upierała i do
    tego podawała jakieś procentowe rozliczenia.....
    może uznawała, że to wniesienie lokalu jako aport, sama nie wiem - ale była
    pewna na 100%.

    pozdr. monika

  • 15. Data: 2005-10-11 08:49:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Oct 2005, Kalina wrote:

    > taaaa.... spróbuj zadzwonić do działu PCC w Otwocku - tam ci powiedzą, że
    > jeśli chodzi o umowę nieodpłatnego użyczenia

    ...no trudno o odpłatne :)

    > przez wspólnika na rzecz s.c.
    > to.... uwaga: płaci się PCC !!!

    Ja bym podważył samą konstrukcję prawną.
    Nie można czegoś użyczyć samemu sobie ! - S.C. zaś NIE JEST
    podmiotem prawa cywilnego, podmiotami są wspólnicy.

    > Tłumaczyłam Pani, że chodzi o NIEODPŁATNE uzyczenie, ale się upierała i do
    > tego podawała jakieś procentowe rozliczenia.....
    > może uznawała, że to wniesienie lokalu jako aport

    ...musiałby wiązać się ze zmianą umowy spółki, nie ?
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 16. Data: 2005-10-11 09:37:19
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > ...no trudno o odpłatne :)

    no właśnie wbrew definicji nie zawsze (a co powiesz o odpłatnym uzytkowaniu,
    w tym nieprawidłowym - cokolwiek to znaczy?)

> [...]
    > podmiotem prawa cywilnego, podmiotami są wspólnicy.

    > ...musiałby wiązać się ze zmianą umowy spółki, nie ?

    jasne - ale zauważ że zmiany powodują obowiązek PCC, jeśli podwyższają
    kapitał - a przy uzyczeniu o jakim podwyższeniu kapitału mowa?

    monika

  • 17. Data: 2005-10-11 18:39:09
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Ja bym podważył samą konstrukcję prawną.
    > Nie można czegoś użyczyć samemu sobie ! - S.C. zaś NIE JEST
    > podmiotem prawa cywilnego, podmiotami są wspólnicy.

    ale w PCC jest mowa o
    Art. 1a.7) Użyte w ustawie określenia oznaczają:

    1) spółka osobowa - spółkę: cywilną, jawną, partnerską, komandytową lub
    komandytowo-akcyjną;

    tak samo, jak dla podatku VAT jest 1 deklaracja, wtedy platnikiem jest
    spolka, chociaz to chyba sie nazywa teraz dzialalnosc przedsiebiorcow
    zgodnie z KH

    ale to typowe dla naszych ustaw;>

  • 18. Data: 2005-10-12 10:00:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Oct 2005, Kalina wrote:

    > no właśnie wbrew definicji nie zawsze (a co powiesz o odpłatnym uzytkowaniu,

    Odpłatne użytkowanie ? A podoba mi się bardzo.
    W K.C. jest cały stosik różnic w stosunku do np. najmu...

    > w tym nieprawidłowym - cokolwiek to znaczy?)

    A to by pomyśleć trzeba... może użytowanie z klauzulą zabraniającą
    używania a jedynie pozwalającą pobierać pożytki ? (nie będzie
    spełniony warunek "i" z definicji użytkowania i umowa nie
    będzie spełniała definicji z KC). Ale to dywagacja :)

    Nie podoba mi się odpłatne użyczenie bo to jest wewnętrzna
    sprzeczność w określeniu - użyczenie jest Z DEFINICJI (Kodeks
    Cywilny !) nieodpłatne.
    Zdaje się że tak konstrukcja literacka nosi nazwę "oksymoron"
    i nie sądzę żeby była wskazana przy rozważaniu przepisów ;)
    Prowadzi to wprost do wniosku że "nieodpłatne użyczenie" to
    inna konstrukcja literacka (pewnie też się jakoś nazywa)
    potocznie nazywana "masło maślane"... :)

    [...]
    [...]
    > jasne - ale zauważ że zmiany powodują obowiązek PCC, jeśli podwyższają
    > kapitał - a przy uzyczeniu o jakim podwyższeniu kapitału mowa?

    Jeśli chodzi o użyczenie to jak wyżej - nie widzę możliwości
    uzyczania samemu sobie, więc nie wiem do czego pani z USu się
    odniosła ;), to tak jakby chcieć podatek spadkowy naliczyć
    od pożyczki na zasadzie "no przecież pan dostał...".
    Znaczy: krytykuję nie twoje pytanie a IMO nieprawidłowe
    stanowisku US :) tylko z innej strony.
    Właściciel lub współwłaściciel ma prawo korzystania "z natury",
    jest posiadaczem samoistnym (niezależnym).
    Nie ma mowy żeby jako STRONA zawarł umowę o uzyczenia z samym
    sobą.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 19. Data: 2005-10-12 10:08:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Oct 2005, gonia wrote:

    > ale w PCC jest mowa o
    > Art. 1a.7) Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    >
    > 1) spółka osobowa - spółkę: cywilną, jawną, partnerską, komandytową lub
    > komandytowo-akcyjną;

    ...jako PRZEDMIOT opodatkowania. "Coś", nie "ktoś" :)
    Przedmiot wymieniony w art. 1.2:
    +++
    2. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o czynnościach
    cywilnoprawnych, przepisy ustawy stosuje się odpowiednio
    do przedmiotów opodatkowania określonych w ust. 1 pkt 2 i 3.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ---
    Nie ma zapisu "podatnikiem są" !

    > tak samo, jak dla podatku VAT jest 1 deklaracja

    A nie nie.
    Dla VAT S.C. jest *podatnikiem* - jest podmiotem opodatkowania "kimś".
    Dla PCC podatnikami są współwłaściciele :)

    > ale to typowe dla naszych ustaw;>

    ...a niestety.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd