    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa zlecenie/dzieło a DG
    Date: Mon, 19 Feb 2007 12:57:45 -0600

    Greg wrote:

    > Witek, pracodawca (zleceniodawca) w związku ze zleceniem zgodził się ponieść
    > koszt 1200 PLN.
    > Masz do wyboru dwie opcje:

    Nie mam żadnych opcji, bo albo jest to umowa zlecenie i w związku z tym
    dalej nie mam żadnej pracy tylko wykonuję zlecenie, albo jest to umowa o
    pracę i na pewno nie jest to zlecenie czy dzieło.
    Jeśli ktoś typową umowę o pracę próbuje przepchnąć jako umowę zlecenie
    to jest to skubanie pracownika z pieniędzy i przywilejów które mu się
    jako pracownikowi nalezą.

    > 1) Umowa o dzieło
    > Zlecający nie ponosi żadnych kosztów oprócz kosztu wynagrodzenia.
    > Wypłaca wykonawcy 1200 zł pomniejszone o podatek, czyli ca. 1100 PLN.

    to jest to umowa o dzieło. Dzieło się wykonuje, wystawia rachunek,
    dostaje pieniądze i idzie do domu. Nie rozmawiajmy wóczas o żadnej
    propozycji pracy, bo takowa nie ma tu miejsca.

    > 2) Umowa o pracę
    > Pracodawca płaci ZUS, pracownik płaci ZUS + zdrowotne + podatek.
    > Na rękę zostaje ok. 600 PLN.
    > Kasa którą zabierze ZUS zostanie wypłacona obecnym emerytom.
    > Twoje pieniądze przez 40 lat nie zwiększą się o ani 1 grosz.

    Kasa którą zabierze zus zostanie podzielona na ZUS i II filar, a
    pracodawca jeszcze do tego dołoży drugie tyle.
    II filaru nikt ci nie zabierze, bo jest twój, w takim stopni jak się
    teraz dokładasz do ZUS w takim stopni ktoś dołoży się później do ciebie.
    Teraz dołożysz zero, na starość zero dostaniesz.

    > W opcji 1 możesz na własną rękę odkładać 50 PLN miesięcznie a Twoja emerytura
    > będzie o niebo wyższa od ZUSowskiej jałmużny.

    Jak to wyliczyłeś? Możesz to przedstawić?

    Oczywiście urlopy i inne świadczenia pracownicze, których nie masz też w
    to wliczyłeś.