    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa zlecenie/dzieło a DG
    Date: Mon, 19 Feb 2007 23:23:09 +0100

    On Mon, 19 Feb 2007, witek wrote:

    > Kasa którą zabierze zus zostanie podzielona na ZUS i II filar, a pracodawca
    > jeszcze do tego dołoży drugie tyle.

    Dla ścisłości: pracodawca nie dołoży "znikąd".
    Jak przeznacza X zł "na pracownika", to przeznacza "duże brutto" i tyle.
    Problemem są tragicznie małe kwoty na wynagrodzenie, bo rzeczywiście
    1000 zł "na wszystko" to nie jest kwota hm... pozwalająca na "średnią
    europejską"... :(

    > II filaru nikt ci nie zabierze, bo jest twój

    Nie mów hop.
    Koncepcje już się przewijały - i o ile dobrze zrozumiałem, to jedno
    jest pewne: na razie nikt nie wie na jakich zasadach będą odbywały się
    wypłaty "nowych emerytur".

    > dokładasz do ZUS w takim stopni ktoś dołoży się później do ciebie.

    Problemem jest brak przymusu "dokładania się" tych, którzy uciekają
    z kraju. Jakby to nie miało brzmieć kuriozalnie, jeśli taka konieczność
    wynika z "pecha od urodzenia się", to powinna być tak dowiązana - taka
    odmiana przywiązania chłopa do ziemi.
    Inaczej tych "ktosiów" nie będzie.

    > Oczywiście urlopy i inne świadczenia pracownicze, których nie masz też w to
    > wliczyłeś.

    Oczywiście przedstawił zbyt optymistyczną wersję wyliczeń, 1200 zł
    "brutto brutto" nie ma prawa starczyć na ekwiwalent pełnego etatu.

    pzdr, Gotfryd