  • 11. Data: 2006-06-28 13:14:30
    Temat: Re: Umowa zlecenie, wynagrodzenie a PUP
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Herbi napisał(a):

    > Moim zdaniem nie jest prawdą.
    > Nie ważne na jaki okres opiewa umowa - po prostu jest określone że od dn do
    > dn. należy wykonać konkretne zlecenie. Mnie, jako zleceniodawcy nei
    > interesuje czy wykonujesz to zlecenie pierwszego dnia, piątego dnia, czy
    > ostatniego - liczy się skutek, efekt.

    Chyba mylisz umowę zlecenie z umową o dzieło. W UoD chodzi o efekt, w
    UoZ chodzi o staranne wykonanie zlecenia.

    > Gdybym jako zleceniodawca, wytyczał Ci zadania, ustalił czas godzinowy
    > wykonywania zlecenia - to by nie było zlecenia - tylko nosiłoby znamiona
    > umowy .... o pracę.

    Do umowy o pracę brakuje jeszcze nadzoru pracodawcy i ponoszenia ryzyka
    pracy przez pracodawcę a nie przez pracownika. I coś tam jeszcze chyba....

    > Więc Twoje założenie że w maju zarobił ten "mój" zleceniobiorca 1tys - jest
    > tylko czysto matematyczne - nie ma nic wspólnego z formą umowy zlecenia ani
    > z punktu widzenia np. SUS - nie zostało mu wypłacone wynagrodzenie w maju -
    > nie ma składki na ZUS, nie ma kosztu dla "mnie", itd

    No dobra, z tą zgodnością z prawdą przesadziłem. Chodzi mi bardziej o
    brak udokumentowanej niezgodności z prawdą :). Oczywiście w przypadku
    kiedy tą jedną umowę zlecenie zastąpicie dwiema, z terminem płatności w
    jednym dniu.

    Dla porządku w papierkach może chyba to być chyba jeden rachunek dla obu
    umów zlecenia?

    p. m.

  • 12. Data: 2006-06-28 13:34:22
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    mvoicem wrote:
    > Tej umowie z maja dajcie termin płatności 15
    > czerwca. Wystaw zaświadczenie o tym że *zarobił* tyle a tyle w maju,
    > tyle a tyle w czerwcu. Nie że wypłacono, tylko że zarobił.

    Jak nie wypłacono, to nie zarobił.

  • 13. Data: 2006-06-28 19:10:04
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:e7u0gu$8e6$3@inews.gazeta.pl...

    > Jak nie wypłacono, to nie zarobił.
    Dopiero teraz czytam zapytanie i odpowiedzi i może mylę się, ale być może
    że całkiem o co innego rozchodzi się.
    Ten zleceniobiorca może stara się o zasiłek dla bezrobotnych i brakuje mu
    stażu /12 miesięcy/, by taki zasiłek otrzymał.
    Mam przed sobą dokumenty znajomej kompletowane do kapitału początkowego i
    jest też dokument od zleceniodawcy, który podaje, ze znajoma była
    zatrudniona na um. zlec. w okresie od -do.
    To znaczy,że można też podać okres.
    Przecież zawierając umowę zlecenie podaje się w jakim okresie winno być
    zlecenie wykonane.

  • 14. Data: 2006-06-28 20:55:18
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Majkaa wrote:

> [...]
    > To znaczy,że można też podać okres.
    > Przecież zawierając umowę zlecenie podaje się w jakim okresie winno być

    To przeczytaj dalej ten wątek i dowiesz się, że PUP odpowiedziało, że
    takie coś ich nie interesuje, bo nie jest rozbite na miesiące.
    A rozpic na miesiace można w jedyny sposób

    maj - 0
    czerwiec - 1500.

    no chyba, ze teraz bedziemy targac umowy, podpisywac dwie oddzielne,
    wysylac do zusu korekty deklaracji i placic odsetki.
    Ja bym czegos takiego nie zrobil. Chocby po to, zeby sie potem nie
    okazalo, ze dany delikwent ma teraz 3 umowy i chce jeszcze 1500 zl.

  • 15. Data: 2006-06-28 21:42:41
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    witek napisał(a):
    [...]>
    > maj - 0
    > czerwiec - 1500.
    >

    > no chyba, ze teraz bedziemy targac umowy, podpisywac dwie oddzielne,
    > wysylac do zusu korekty deklaracji i placic odsetki.

    Wszystko zależy jak się ujmie. Jeżeli będzie określone że
    "wynagrodzenie za maj - 1000zł, wynagrodzenie za czerwiec - 500zł", to
    będzie to "zgodne z prawdą" (czyli nie do udowodnienia że jest niezgodne).

    > Ja bym czegos takiego nie zrobil. Chocby po to, zeby sie potem nie
    > okazalo, ze dany delikwent ma teraz 3 umowy i chce jeszcze 1500 zl.

    Przecież pierwszą umowę można podrzeć. Można też podpisać ze
    zleceniodawcą papier że rozwiązuje się umowę taką a taką (jakby sobie
    zrobił ksero spryciarz).

    p. m.

  • 16. Data: 2006-06-28 22:14:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Jun 2006, mvoicem wrote:

    > Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > [...]
    [...]
    > No dobra. Ale już ujęcie problemu jako:
    > "wynagrodzenie za:
    > maj: 1000zł
    > czerwiec: 500zł"
    >
    > jest już chyba zgodne z prawdą, nie?

    Być może daliśmy się wpuścić w rozważania o zapłacie, a być może jednak
    to zapłata się liczy.
    Zauważ co jest w ustawie o SUS: przychod to przychód w rozumieniu
    podatku dochodowego!
    A patrząc np. tu:
    http://pup.strzelce.krajenskie.sisco.info/?id=312
    +++
    1. Bezrobotnemu przysługuje prawo do zasiłku dla bezrobotnych za każdy
    dzień kalendarzowy po upływie 7 dni od dnia zarejestrowania się we
    właœciwym powiatowym urzędzie pracy, jeżeli w okresie 18 miesięcy
    poprzedzajšcych dzień zarejestrowania, łšcznie przez okres co najmniej 365
    dni:
    [...]
    * świadczył usługi na podstawie umowy agencyjnej lub umowy zlecenia albo
    innej umowy o œwiadczenie usług, do których zgodnie z przepisami ustawy z
    dnia 23 kwietnia 1964r. – Kodeks cywilny stosuje się przepisy dotyczšce
    zlecenia, albo współpracował przy wykonywaniu tych umów, przy czym
    podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia i Fundusz Pracy stanowiła kwota
    co najmniej minimalnego wynagrodzenia za pracę,
    ---

    ...mam co najmniej obawy że to JEDNAK liczy się "osiąganie wynagrodzenia".
    Z drugiej strony - mowa jest o "okresie".
    Przyznam że trzeba by rozgryzać jak rozumieć rozbijanie na DNI przy
    porównywaniu ze stawką minimalnego wynagrodzenia (podawanego MIESIĘCZNIE),
    czyli czy zarobienie 100 zł w 1 dzień liczy się do limitu (jako jeden
    dzień) a zarobienie 100 zł w tydzień nie liczy się WCALE, czy też
    liczy się jednak "podstawa wymiaru" czyli kwota jako CAŁOŚĆ osiągnięta
    *w miesiącu*.
    W tym drugim przypadku mamy pas - bo twierdzenie że "zarobił w maju"
    rozbija się o to że NIE zarobił skoro wynagrodzenie (i składki, składki,
    ZUS chce "składek z podstawy"!) były dopiero w czerwcu.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 17. Data: 2006-06-28 22:21:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Jun 2006, witek wrote:

    > A rozpic na miesiace można w jedyny sposób
    >
    > maj - 0
    > czerwiec - 1500.

    ...co bez względu na liczenie "dzinne" czy "miesięczne"
    sprowadzi wniosek że "podstawa" i tak nie jest przekroczona
    więc maj do limitu 365 dni się nie liczy.
    Jak czytam to co napisali w PUP (cytat w poście obok) to mi
    wychodzi że najlepiej by było jakby umowa regulowało DZIENNE
    wynagrodzenie, płatne po zakończeniu umowy.
    Nie wiem czy tak może być (na zdrowy rozum - dlaczego nie,
    zlecenie to nie umowa o pracę z ustawowym terminem wypłaty),
    ale wtedy to ZUS miałby zgryz jak to ugryźć.

    ...no...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 18. Data: 2006-06-29 14:57:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > "wynagrodzenie za maj - 1000zł, wynagrodzenie za czerwiec - 500zł", to będzie
    > to "zgodne z prawdą" (czyli nie do udowodnienia że jest niezgodne).

    Pytanie: co jest podstawą "zaliczenia do okresu w którym WYNAGRODZENIE
    było większe niż minimalne", przy jednoczesnym zapisie w ustawie
    o SUS że "przychody...w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym"
    zaś w tamtej że "postawione do dyspozycji"?
    Mi wychodzi że ustawodawca mógł mieć na myśli że liczy się to od czego
    zapłacono składki ZUS.
    W maju zapłacono zero...
    Jest jakiś lepiej brzmiący wyrok NSA na przykład?

    A, to co innego niż "podrzeć" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)