    From: witek <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Uniknięcie podatku od szybkiej sprzedaży mieszkania
    Date: Tue, 24 May 2016 15:21:00 -0500

    On 5/24/2016 11:50 AM, Leszek Kowalski wrote:
    > Taka hipotetyczna sytuacja:
    >
    > 1. Moja dziewczyna dziedziczy po matce spółdzielce własnościowe prawo do
    > lokalu (mieszkanie własnościowe)
    > 2. Bierzemy ślub i kupujemy na kredyt inne mieszkanie
    > 3. Moja już żona sprzedaje odziedziczone mieszkanie (przed upływem 5 lat
    > od momentu odziedziczenia) i pieniądzmi ze sprzedaży spłaca część
    > naszego kredytu za nowe mieszkanie
    >
    > Czy w takim przypadku należy zapłacić podatek 19% od wartości sprzedaży
    > odziedziczonego mieszkania? Jeżeli nie, to w jaki sposób rozegrać
    > sprawę, aby nie czekać 5 lat ze sprzedażą mieszkania?

    Niajsensowniej chyba tu:

    http://www.spadek.info/sprzedaz_odziedziczonego_mies
    zkania_a_podatek,109,p.html

    sprawdz na ile artykuly tam wymienione zmienily sie na dzien dzisiejszy.
    Podejrzewam, że nie.

    Poz a tym nie wiem, czy US nie potraktuje tylko połowy kredytu jako jej.
    Wiec jesli wartość mieszkania jest większa to od róznicy mogą policzyć
    podatek co i tam się w efekcie może opłacać.
    Może warto pokombinować na kogo ten kredyt wziąć i czy przed slubem czy
    poślubie itd itp.

    Ja bym jej radził wziąć kredyt na siebie i mieszkanie na siebie przed
    słubem.
    W razie czego to ty bedzie lokatorem do wyprowadzki :)