    From: witek <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Uniknięcie podatku od szybkiej sprzedaży mieszkania
    Date: Wed, 25 May 2016 19:20:23 -0500

    On 5/25/2016 2:43 PM, Leszek Kowalski wrote:

    > Mieszkanie otrzymane w spadku sprzedamy za ok. 120 tys., a nowe kupimy
    > za około 200 tys.

    czyli ona kupi swoją połowę za 100 tys. 20 % od 20 tys pozostałosci da
    sie chyba juz przezyc.

    Można jeszcze kombinować, że współwłasność nie bedzie równa.
    ona wnosi 120 tys ty 80% , tylko to trzeba zawrzec w akcie notarialnym.

    > No i nad ta kwestią się właśnie zastanawiam, co w którym momencie
    > zrobić, aby było jak najkorzystniej.

    to zalezy dla kogo ma byc korzystniej,
    Dla niej w przypadku rozwodu korzystniej byloby kupic mieszkanie tylko
    na siebie. :)

    Ja będę miał większą zdolność
    > kredytową - małżonka (niedoszła) może tej zdolności nie mieć wcale...

    zapytajcie jakiegos speca od podatkow
    po pierwsze czy warto kupic jeszcze przed slubem czy juz po slubie.

    no i w zasadzie kto mialby brac ten kredyt i ile.
    Bralibyscie na poczatek ile? Calość ?
    Kto wnosi wkład itp itd.

    za duzo szczegółów, zeby sie dało odpowiedziec.

    moze warto szukac kredytu na 240 tys?