  • Data: 2008-02-02 13:46:09
    Temat: Re: Użyczenie mieszkania rodzicom a podatek?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 2 Feb 2008, Nie Zachwycony wrote:

    > Hej!
    > Chciałbym podpisać umowę z rodzicami (800 zł dochodu na 2 osoby) na
    > użyczenie mojego mieszkania (drugie mieszkanko 30 metrów - mieszkają w nim),
    > bo wtedy dostaną jakiś dodatek mieszkaniowy.
    > Nie mam pojęcia o jaką kwotę chodzi, pewnie jakieś grosze...
    > Czy ja będę musiał zapłacić podatek od tego użyczenia? Znaczy od wartości
    > czynszu? Doczytałem się gdzieś, że jest obowiązek podatkowy od wartości
    > czynszu.

    Tylko, jeśli daje się NIE RODZINIE.
    Jak się daje "nie na DG", to takie użyczenie (dla rodziny) faktycznie nie
    powoduje skutkow podatkowych:

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    2. Jeżeli właœciciel nieruchomoœci używa jej na własne potrzeby
    lub potrzeby członków rodziny
    albo oddał bezpłatnie nieruchomoœć lub jej częœć
    do użytku na cele działalnoœci naukowej, naukowo-technicznej, oœwiatowej,
    [...], rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów, kultu
    religijnego oraz zwišzkom zawodowym,
    nie ustala się wartoœci czynszowej tej nieruchomoœci lub jej częœci,
    a wydatki zwišzane z nieruchomoœciš nie stanowiš kosztu uzyskania przychodów.

    pzdr, Gotfryd