  • 11. Data: 2008-08-04 17:55:22
    Temat: Re: Używane auto w leasingu - pytania
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemyslaw Frasunek wrote:
    > Dnia 04.08.2008 cef <c...@i...pl> napisał/a:
    >> Te 15% to rozumiem suma spłat.
    >
    > Suma splat, wraz z czynszem inicjalnym.

    No to policz sobie efektywne oprocentowanie.
    (od części którą się spłaca)

  • 12. Data: 2008-08-04 18:21:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > No to policz sobie efektywne oprocentowanie.
    > (od części którą się spłaca)

    Ale po co?
    Dla kredytu bankowego wychodzi to MINIMUM dwa razy drożej.

  • 13. Data: 2008-08-04 18:35:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Cavallino wrote:

    > Ale po co?
    > Dla kredytu bankowego wychodzi to MINIMUM dwa razy drożej.

    Właśnie po to żeby ocenić.
    Dla kredytu w porównaniu z leasingiem -
    dla nowego samochodu -wyjdzie o tyle drożej, ile duży partner
    leasingowy dostaje rabatu
    u dostawcy samochodów plus ryzyko kredytu bankowego
    "dla byle kogo z ulicy".
    A tu chodzi o auto z rynku wtórnego, więc różnica nie będzie tak duża,
    bo nie ma kto udzielić rabatu.
    Dodatkowo nie sądzę, zeby w ostatnich ośmiu latach
    coś się zmieniło odnośnie ryzyka umowy leasingu
    i np ocenę efektu finasowego w przypadku
    kradzieży/kasacji samochodu w ostatnim okresie
    użytkowania pozostawiam przyszłemu leasingobiorcy.

  • 14. Data: 2008-08-04 21:10:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Właśnie po to żeby ocenić.
    > Dla kredytu w porównaniu z leasingiem -
    > dla nowego samochodu -wyjdzie o tyle drożej, ile duży partner
    > leasingowy dostaje rabatu

    Od kogo?
    Bo możesz być spokojny, że jak się interesowałem leasingiem, to wcześniej
    wynegocjowałem wszystkie możliwe zniżki u dealera (spore) dla siebie, nie
    sądzę żeby leasing wyrwał dodatkowe 15%.

    Więc to raczej nie tutaj tkwi pies pogrzebany.
    Prędzej mają upust od banku i to spory.
    Pieniądz w hurcie jest po prostu tańszy.

  • 15. Data: 2008-08-04 21:50:49
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

    > Bo możesz być spokojny, że jak się interesowałem leasingiem, to wcześniej
    > wynegocjowałem wszystkie możliwe zniżki u dealera (spore) dla siebie, nie
    > sądzę żeby leasing wyrwał dodatkowe 15%.

    Jakiego rzędu od cen na tabliczkach przed autami w salonie ? Przy jakiej
    ilości aut ?
    Z tego co wiem to dealerzy trzymają się dzięki ASO. Sprzedaż samochodów to
    tylko konieczność do podtrzymania statusu ASO i przynosi znikome zyski.

    Piotrek

  • 16. Data: 2008-08-04 21:52:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jakiego rzędu od cen na tabliczkach przed autami w salonie ?

    18%.

    >Przy jakiej ilości aut ?

    1.

  • 17. Data: 2008-08-05 06:57:55
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Cavallino wrote:

> [...]
    > wcześniej wynegocjowałem wszystkie możliwe zniżki u dealera (spore)
    > dla siebie, nie sądzę żeby leasing wyrwał dodatkowe 15%.

    Te spore 18% to jest tyle, ile dealerzy dają standardowo, jak auta nie
    schodzą.
    A ja sądzę, że jak ktoś kupuje np 100 samochodów rocznie
    u danego dealera, to raczej dostanie coś więcej niż Twoje upusty,
    ale nie wykluczam, że większa część tej różnicy leży w hurtowym kredycie.
    Tutaj mamy auto używane, więc różnica będzie najprawdopodobniej tylko
    w cenie kredytu, ale każdy bierze co mu wygodnie.

  • 18. Data: 2008-08-05 08:25:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości news:

    > Te spore 18% to jest tyle, ile dealerzy dają standardowo, jak auta nie
    > schodzą.

    Standardowo dawali 5%.
    Auto było raptem kilka miesięcy w sprzedaży, model zdecydowanie udany, więc
    nie musieli go na siłę wciskać.

    > A ja sądzę, że jak ktoś kupuje np 100 samochodów rocznie
    > u danego dealera, to raczej dostanie coś więcej niż Twoje upusty,

    Niekoniecznie.
    Dla leasingu fabrycznego, który był wówczas w promocji i był nieco tańszy
    niż te 115%, nie dało się utargować takich upustów.
    Właśnie dlatego że dealer musiał do tego leasingu dopłacać/dać rabat
    leasingodawcy.

    18% dało się uzyskać właśnie bez wszelkich dodatkowych obciążeń dla dealera.
    Inni dealerzy nie chcieli dać nawet połowy tych obniżek, więc Twoje
    podejrzenia że dowodlny leasingodawca dostałby jeszcze jakąś obniżekę są IMO
    nietrafione.

    > ale nie wykluczam, że większa część tej różnicy leży w hurtowym kredycie.
    > Tutaj mamy auto używane, więc różnica będzie najprawdopodobniej tylko
    > w cenie kredytu,

    I będzie podobna - 2 razy taniej w stosunku do banku.
    Ale jak wszędzie - są i minusy leasingu - takie jak były opisane na początku
    wątku.