eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiUżywany samochód osobowy w firmie - pytanie o amortyzację › Re: Używany samochód osobowy w firmie - pytanie o amortyzację
  • Data: 2018-02-26 14:35:54
    Temat: Re: Używany samochód osobowy w firmie - pytanie o amortyzację
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-02-26 o 14:30, cef pisze:

    > To nie tak.
    > Jak auto jest w środkach trwałych, to kilometrówka nie służy limitowaniu
    > kosztów, tylko do ustalenia, że nie ma jazd prywatnych i do kontroli
    > tego faktu.
    > W koszty idzie całość wydatków netto i odliczasz wtedy cały VAT - bez
    > limitu

    A w zasadzie dotyczy to aut bedących ŚT i zgłoszonych do US,
    bo jak się chce odlicząc cały VAT, to trzeba i auto "zameldować" w US.

    Jak jest zwykły ŚT to nie ma kilometrówki
    (bo i po co) a odlicza się tak jak napisał adam.
    Zachować należy jednak jakieś minimum przyzwoitości, bo już widziałem tu
    wypowiedzi, ze można każdy koszt wrzucić i nie obowiązuje zasada, że
    musi być koszt związany z przychodami.
    Nie da się odliczyć kosztu jeśli fakturę się opisze, że jest to paliwo
    na wyjazd na wczasy czy na wakacje itp.