  • 11. Data: 2004-10-27 08:44:07
    Temat: Re: VAT 50 % i wybor Państwa w kotrym bedziemy placic podatki
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
    news:clldc8$7t1$1@inews.gazeta.pl...
    > Wczoraj w TV slyszalem ze to iz wprowadzono 50 % VAT dla osob

    Gdzieś dzwonią, tylko nie wiadomo w którym..... maglu.
    RTV łże jak łgał ? :-)

    poczytaj:
    http://www.pb.pl/content.aspx?sid=lepszepodatki&id=3
    15967

    dla tych co nie mają prenumeraty
    "Jeśli czwarta stawka zacznie obowiązywać, wpływy do budżetu wcale nie muszą
    znacząco wzrosnąć. Okazuje się, że już teraz jest wiele sposobów na unikanie
    płacenia 40-proc. podatku. Wzrost obciążeń spowoduje, że te rozwiązania będą
    jeszcze bardziej kuszące.

    - Najprostszym sposobem jest samozatrudnienie i wybranie 19--proc. podatku
    liniowego - mówi Łukasz Mazur, doradca podatkowy z Roedl & Partner.

    Nie mogą z tego skorzystać ci, którzy będą uzyskiwać przychody ze
    świadczenia usług na rzecz byłego pracodawcy, wykonywane w roku poprzednim.
    I na to jest sposób.

    - Możemy założyć spółkę z o.o., która przyjmuje zlecenia od byłego
    pracodawcy i następnie zleca je nam - dodaje Łukasz Mazur.

    Konsekwencją wyboru podatku liniowego jest utrata niemal wszystkich ulg,
    zwolnień i preferencyjnego rozliczania się z małżonkiem.

    A co z tymi, którzy nie wybiorą 19 proc.? Pracodawcy mogą dojść do
    porozumienia z pracownikami, by wypłacać obniżoną pensję, rekompensując to
    świadczeniami niepieniężnymi, aby nie podwyższać przychodu. Poprawi się
    standard opieki medycznej finansowanej przez pracodawcę, wzrośnie liczba
    samochodów służbowych, zagranicznych szkoleń, mieszkań wynajmowanych na
    potrzeby firmy. Warto będzie zwiększyć fundusze na reprezentację i reklamę -
    w końcu zaliczenie ich do kosztów nie stanowiących kosztów uzyskania
    "kosztuje" tylko 19 proc.

    - Szybko pojawią się umowy- -zlecenia i o dzieło z 20- lub 50- -proc.
    kosztami uzyskania, wzrosną wypłaty dywidend opodatkowanych przecież
    ryczałtową stawką 19 proc. - dodaje Radosław Kowalski, doradca podatkowy z
    CDiE.

    - Należy się spodziewać, że podatnicy będą szukać legalnych lub nie sposobów
    uniknięcia opodatkowania. Do legalnych należy zaliczyć jeszcze próby
    reklasyfikacji przychodu na przychód z tytułu sprzedaży udziałów lub akcji w
    spółkach, tzw. opcje menedżerskie - zauważa Arkadiusz Michaliszyn, doradca
    podatkowy z kancelarii Cameron McKenna.

    Kolejny sposób to wspólne rozliczanie się z niepracującym lub niewiele
    zarabiającym małżonkiem. Zapewne znajdą się też tacy, którzy zmienią
    rezydencję podatkową i np. ,,przeprowadzą" się do Monako. Jeszcze inni
    szukać będą rozwiązań nielegalnych i po prostu nie zadeklarują przychodów
    lub przerzucą je sztucznie na spółki założone w tzw. rajach podatkowych."

  • 12. Data: 2004-10-27 15:54:12
    Od: "livia" <s...@p...pl>

    >Witam!
    >
    >Wczoraj w TV slyszalem ze to iz wprowadzono 50 % VAT dla osob
    >zarabiajacych okolo 25 tys. mies nie oznacza
    >ze musza go placic poniewaz osoby "bogate" moga wybrac Państwo w ktorym
    >beda placic podatek.
    >
    >Móglby ktos to troszeczke rozjasnic?
    >

    >P.

    Tyle kasy miedzy innymi zarabiają politycy. A oni już dawno wybrali Państwo w
    którym zamierzają płacić podatki. Przecież każdy, co nie frajer chce do
    Brukseli. Tam dostanie więcej a zapłąci mniej. A reszta, jeśli mało obrotna,
    to niech się martwi.

    A z tym podatkiem to bardzo dobrze, dotyczy on głównie siedzących we władzach
    spółek skarbu Pańtwa i innych podobnych sobie prezesów.
    Na szczęście nie zlikwidowali liniówki, bo mieliby niezłą zadymę.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 13. Data: 2004-11-06 10:47:54
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > spółek skarbu Pańtwa i innych podobnych sobie prezesów.
    > Na szczęście nie zlikwidowali liniówki, bo mieliby niezłą zadymę.

    no ale teraz zalo0zmy, zaczynasz biznes, za 5-10 lat tak sie rozwija ze Ty
    zaczynasz zarabiac ponad 600 tys. miesiecznie,
    przeciez to jest zwykly bandytyzm zabierac 50 %.
    Nie uwzam by bylo to bardzo dobre.

    P.

  • 14. Data: 2004-11-06 11:46:30
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
    > no ale teraz zalo0zmy, zaczynasz biznes, za 5-10 lat tak sie rozwija ze Ty
    > zaczynasz zarabiac ponad 600 tys. miesiecznie,

    Chodzi o 600 tys rocznie, czyli 50 tys. miesięcznie BRUTTO !
    600 tys. miesięcznie brutto chyba nikt w Polsce nie zarabia oficjalnie.

    > przeciez to jest zwykly bandytyzm zabierac 50 %.
    > Nie uwzam by bylo to bardzo dobre.

    Zależy co za to masz !
    W Szwecji są wyższe stopy podatkowe, ale Szwedzi nie pędzą do ich obniżki.
    Czemu ? Bo opiekuńcza Szwecja bardzo dba o swoich obywateli
    A w Polsce ?... Afera goni aferę... Państwo na każdym kroku jest
    niewydolne...
    Opluwany "złodziej" z uśmiechem na twarzy, twierdzi, że "pada deszcz", a on
    jest "przedsiębiorczy": kradnij też i nie daj się złapać"
    Nowomowa: "mijanie się z prawdą", stosowanie wygodnego dla siebie "prawa":-(
    Dekalog przestrzegany jest chyba tylko przez Karola Wojtyłę , a tylu mamy
    "uczciwych" :-(
    Politycy złupią społeczeństwo by dalej chapać dla siebie, pieprząc
    "małorolnym chłopkom", że to dla ich dobra :-(

  • 15. Data: 2004-11-07 01:53:14
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    SP9LWH napisał(a) w wiadomości: ...

    >Użytkownik "Przemek R."
    Ale usankcjonowany prawnie. Poza tym więcej niż 50%, bo są jeszcze
    składki, z których taki podatnik później na 90% nie skorzysta.
    VAT i akcyzę (konsumpcja) pomijam...

    >Zależy co za to masz !

    Wysokie podatki reinwestowane przez państwo w naukę (jak w państwach
    skandynawskich) to wybór mniejszego zła.

    >W Szwecji są wyższe stopy podatkowe, ale Szwedzi nie pędzą do ich >obniżki.

    >Czemu ? Bo opiekuńcza Szwecja bardzo dba o swoich obywateli

    Ja bym Szwecji zbyt pochopnie nie podawał za przykład. Tam niedawno
    wpadli (przepraszam, wpadły) na pomysł podatku od "bycia mężczyzną".
    I Szwecja jest najbardziej prawdopodobnym krajem, gdzie jest możliwe
    uchwalenie takowego.

    >A w Polsce ?... Afera goni aferę... Państwo na każdym kroku jest
    >niewydolne...
    Bo marnuje podatki.

    >Opluwany "złodziej" z uśmiechem na twarzy, twierdzi, że "pada deszcz", >a on
    jest "przedsiębiorczy": kradnij też i nie daj się złapać"

    Bo w większości przypadków nie jest złodziejem. Co mu zostaje jak
    nie śmiech? Ile musiałby wytoczyć procesów o oszczerstwo? A na
    dziennikarza to teraz strach cokolwiek złego powiedzieć...

    >Nowomowa: "mijanie się z prawdą", stosowanie wygodnego dla siebie >"prawa":-(
    Lepiej omijać prawo, niż je łamać. Zresztą właśnie Senat zatwierdził
    50% i dodatkowo jakieś ulgi... Upraszczamy podatki!

    >Politycy złupią społeczeństwo by dalej chapać dla siebie, pieprząc
    >"małorolnym chłopkom", że to dla ich dobra :-(

    W Polsce nie politycy najwięcej zarabiają.

    PS. Gdybyś posłuchał Leppera jak sprzeciwiał się, gdy ktoś zapytał,
    czy 50% stawką można by łupić poniżej 12 tys miesięcznie :)
    --
    Arek