eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiVAT a art. 18 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - ratunku! › Re: VAT a art. 18 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - ratunku!
    From: Pawel Wolniewicz <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT a art. 18 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - ratunku!
    Date: Sat, 20 Nov 2004 20:56:37 +0100

    gosc wrote:

    > wiesz ale to jest dziwna usluga, bo w przypadku typowych uslug zawsze albo
    > uslugodawca ma cennik, albo tez strony umawiaja sie za ile dana usluga
    > zostanie wykonana, tutaj uslugodawca nie zna uzyskanej ceny tak dlugo az
    > redakcja nie wysle mu wierszowki na konto (ba nawet nie wie czy cokolwiek
    > dostanie jak tekst odrzuca), nie przychodzi mi na mysl zadna inna usluga
    > oparta na tej bazie

    Inna usługa oparta na tej zasadzie nie przychodzi Ci na myśl, bo to bardziej
    przypomina relacje wynikające ze stosunku pracy (prawnego). To znaczy:
    - zgłaszasz wydawcy chęć napisania czegoś (jakbyś ubiegał się o pracę),
    - wydawca to akceptuje (przyjmuje Cię do pracy),
    - a następnie wyznacza warunki: do kiedy tekst musi być napisany, na jaki
    konkretnie temat, jaka długość i jaka wierszówka. Czyli zachowuje się jak
    pracodawca, a nie usługobiorca. A sam piszesz niżej, że po nawiązaniu
    stosunku prawnego vat nie obowiązuje.

    To tylko moja opinia, ale skoro US nic nie umie wymyślić...

    > ponadto tak swoja droga, jesli mialaby byc faktura, a tym bardziej faktura
    > vat, redakcji tez chyba na niej powinno zalezec

    Redakcji raczej nie będzie zależeć, bo nie płacisz podatku vat (poniżej
    kwoty 10 tys. euro).

> [...]
    > zwolnienie z vat umow o dzielo jesli zachodzi warunek z ustawy "jeżeli z
    > tytułu wykonania tych czynności osoby te są związane ze zlecającym
    > wykonanie tych czynności prawnymi więzami tworzącymi stosunek prawny
    > pomiędzy zlecającym wykonanie czynności i wykonującym zlecane czynności co
    > do warunków wykonywania tych czynności, wynagrodzenia i odpowiedzialności
    > zlecającego wykonanie tych czynności. sposób częstotliwy.") jego ksiegowa
    > miala juz jechac do MF na szkolenie, ale ponoc szkolenie odwolano bo MF
    > samo nie wiedzialo jak podejsc do sprawy. Nie wiem ile w tym prawdy....

    No i z tego chyba właśnie wynika, że nie należałoby płacić vat-u od takich
    umów...

    Pozdrawiam,
    Paweł Wolniewicz